آغاز نظارت بر مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی فارس

آغاز نظارت بر مراکز خدماتی و رفاهی بین راهی فارسروح‌الله روانشاد  با بیان اینکه این طرح با تاکید وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای نخستین‌بار در کشور آغازشده افزود:  نظافت، ساختمان، نورپردازی، تجهیزات و شیرآلات و دیگر امکانات این مراکز بر اساس فرمی استاندارد از سوی گروه بازرسان شامل نماینده و بازرسی از انجمن واحد‌های پذیرایی بین‌راهی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هر شهرستان و کارشناسی از این اداره‌کل بررسی می‌شود.
وی گفت: در این طرح مراکز خدماتی، رفاهی و پذیرایی فعال در محور شیراز - مرودشت - پاسارگاد - اقلید - آبادده - بوانات - خرم‌بید، محور شیراز - سپیدان، محور شیراز - کوار - فیروزآباد، محور شیراز - نیریز - استهبان - فسا - داراب، محور شیراز - لار- جهرم، محور شیراز- دشت ارژن - کنارتخته و محور شیراز - کازرون - نورآباد به طور مداوم پایش و نظارت می‌شود.

روانشادادامه داد: این بازدید‌های به صورت دوره‌ای دست‌کم ماهانه سه تا چهار بار از هر واحد عمومی بین‌راهی است و در صورت مشاهده نقص در هر یک از موارد بررسی شده، در مرحله نخست صاحب یا متصدی مرکز بین‌راهی تذکر کتبی دریافت می‌کند و در صورتی که در بازدید بعدی، آن نقص رفع نشده باشد تذکر و اخطار صادر و در نوبت سوم پلمب می‌شود.
روانشاد گفت: ۴۰ واحد پذیرایی بین راهی استان فارس از سوی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، اما با احتساب مراکزی که از اتحادیه‌ها و دیگر دستگاه‌ها مجوز گرفته‌اند، در هر محور ۱۰۰ تا ۱۲۰ نقطه مورد نظارت قرار می‌گیرد.
وی از مردم، گردشگران و زوار اماکن زیارتی استان فارس نیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه مشکلی در مراکز خدماتی و رفاهی بین‌راهی با شماره گویای ۰۹۶۲۹ تماس بگیرند و گزارش خود را ارائه کنند