شهر وردآورد امکانات درمانی و حمل و نقل شهری ندارد

شهر وردآورد امکانات درمانی و حمل و نقل شهری نداردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، ناصر امانی امروز در تذکر پیش از دستور خود با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بزرگوار دانشمند برجسته شهیر کشور، شهید فخری زاده گفت: به روح بزرگ، بلند و همیشه جاوید ایشان ادای احترام می‌کنیم و بر قاتلان و ددمنشانی که خون پاک این عزیز را بر زمین ریختند لعن و نفرین ابدی نثار می‌کنیم. به دریادلان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم روزشان را تبریک می‌گوییم.
وی ادامه داد: دو تذکر دارم که تذکر اول ماده ۷۹ قانون شهرداری‌ها است. ابتدا متن ماده را می‌خوانم؛ همه پرداخت‌های شهرداری در حدود بودجه مصوب با اسناد مثبت و با رعایت مقررات آیین نامه مالی به عمل خواهد آمد. این اسناد باید به امضای رئیس حسابداری و شهردار که ذیحساب خواهند بود یا قائم مقام آنان که مورد قبول انجمن باشد برسد. آقای شهردار که از شورا رأی گرفت، رئیس مالی شهرداری یا مسئول حسابداری هم از شورای قبلی رأی گرفته و هنوز تغییر نکرده، اما قائم مقامان شهردار تهران در مناطق که شهرداران مناطق هستند باید از شورا به عنوان قائم مقام ذیحساب تاییدیه بگیرند.
امانی اضافه کرد: به شهرداری تهران تذکر می‌دهم که لایحه تاییدیه قائم مقامان ذیحساب در مناطق را در اولین فرصت به شورا ارائه دهد.
رییس کمیته منابع انسانی شورای شهر تهران اضافه کرد: خوشبختانه برای اولین بار در محلاتی که بنده رفتم وضعیت نظافت عمومی قابل قبول است. از مصادیق آسیب‌های اجتماعی از قبیل معتادین متجاهر، کارتن خواب و زباله گرد در سطح محله چیزی ندیدم.
او در ادامه الزامات دستگاه‌های مختلف برای بهبود شرایط محله «وردآورد» را برشمرد و گفت: ترافیک سرسام‌آور خیابان اصلی محله به سمت گلزار شهدا، اوضاع نامناسب رسیدگی به فضای سبزمحله، نبود کلانتری و حتی یک کانکس نیروی انتظامی برای تامین امنیت محله و نبود تاکسی و درمانگاه از مشکلات این محله است. از دانشکده علوم پزشکی ایران که مسئولیت کار درمان غرب تهران را بر عهده دارد خواستارم تا درمانگاهی شبانه روزی در محله ایجاد کند، زمین و خیر برای ساخت آن وجود دارد و فقط برای ساخت درمانگاه مجوز نیاز است. دوم؛ از اداره مخابرات خواستارم پاسخگویی و انجام امور اداری مردم در حوزه مخابرات را در همان مرکز سابق انجام دهد و مردم را ناچار نکنند که به کرج سفر کنند. زمینی که مردم به مخابرات هدیه داده‌اند را به یک مجموعه خدماتی و فرهنگی که مردم از آن استفاده کنند، تبدیل کنند.

 پیشنهاد مشمول شدن اعضای شورا در مصوبه تعارض منافع 

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران هم با اشاره به ارائه طرح اصلاحیه مصوبه تعارض منافع گفت: طرحی با دوازده امضا تقدیم هیات رئیسه شورا شده است به این منظور که مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران اصلاح شود و اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز مشمول این مصوبه شوند.
مهدی عباسی در جریان جلسه بیست و هفتم شورا در تذکری با اشاره به ارائه طرح اصلاحیه مصوبه تعارض منافع گفت: طرحی با دوازده امضا تقدیم به هیات رئیسه محترم شده است و خواهش می‌کنم در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این طرح اصلاحیه مصوبه تعارض منافع در شهرداری تهران است که بنا است در این اصلاحیه اعضای شورای اسلامی شهر تهران نیز مشمول این مصوبه شوند. همکاران ما در شورا تقریبا یکپارچه آمده اند که هرجایی منافعی ممکن است برای شخص آن‌ها بوجود آید و تعارض منافع شود، در مقابل آن بایستند.

 مصوبه شکست خورده توسعه دوچرخه سواری به فوریت بازبینی شود 

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران هم با بیان اینکه دوچرخه سواری در شهر تهران برای غنی سازی تفریح است و باید در پارک‌های جنگلی برای آن برنامه ریزی کرد، اظهار داشت: طرح استفاده از دوچرخه در پایتخت، طرحی شکست خورده است و مسیر‌های آن در خیابان‌ها بلا استفاده مانده و محلی برای تردد حادثه ساز موتور سواران شده است لذا بازبینی این طرح از سوی شهرداری لازم است.
سید محمد اقامیری در بیست و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود اظهار کرد: این تذکر ناظر بر بند هفدهم ماده ۵۵ در مصوبه برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران مورخ دوم بهمن ۹۷ است و مصوبه برنامه راهبردی توسعه دوچرخه سواری در شهر تهران مورخ یازدهم خرداد ۱۴۰۰ است که این مصوبه سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران را در دو سطح نرم افزار و سخت افزاری و با در نظر گرفتن استاندارد ملی مکلف می‌کند با اجرای بستر دوچرخه سواری را در سطح تهران عملیاتی کند.
وی افزود: برای رسیدن به چنین مصوبه‌ای و با مطالعه در مورد بیست شهر برتر دنیا در حوزه استفاده از دوچرخه که حدود ۱۰ تا ۶۰ درصد از سفر‌های شهری خود را با دوچرخه انجام می‌دهند لازم می‌دانم ایراد‌های مصوبه را بیان کنم.
از نظر زیر ساخت که در کشور‌های توسعه یافته در زمینه استفاده از دوچرخه فاصله کوتاه بین خانه تا محل کار یا محل خرید است؛ به طوری که هرکس در صورت تغییر محل کار خود می‌تواند در اندک زمانی محل زندگی خود را تا محل رسیدن به محل شغل خود تغییر دهد، اما در کلانشهر تهران چه بسیار افرادی هستند که فاصله محل زندگی تا محل کارشان حداقل ۲۰ کیلومتر است و امکان دوچرخه سواری برای شهروندان در چنین مسیر طولانی امکان پذری نیست که البته فاصله بین شرق و غرب تهران حدود ۵۳ کیلومتر است.
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران، ادامه داد: موضوع بعدی بحث اقلیمی است که نامساعد بودن اقلیم تهران برای دوچرخه سواری در فصل گرما و سرما تابستان و زمستان استفاده و سفر با دوچرخه را بسیار دشوار می‌کند.
وی گفت: همچنین از نظر توپوگرافی در شهر تهران و اختلاف ۹۰۰ متری ارتفاع شمال به جنوب و وجود شیب‌های تند در شهر باعث می‌شود امکان استفاده از دوچرخه غیر ممکن شود.