در نشست با مدیران ارشد فروش ایران خودرو
به روزآوری تعهدات معوق ایران‌خودرو تا شهریور

به روزآوری تعهدات معوق ایران‌خودرو تا شهریوربه گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از وزارت صمت؛ آقای فرشاد مقیمی در نشست با مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش ایران خودرو از به روزرسانی تعهدات معوق پنج محصول پرتیراژ این خودروساز خبر داد و گفت: با تلاش کارگران خطوط تولید و زنجیره تامین، همه تعهدات معوق تا شهریور ماه به صفر خواهد رسید.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو افزود: در شهریورماه گذشته تعهدات معوق به مشتریان به بیش از ۲۰۰هزار دستگاه خودرو رسیده بود، اما درحال حاضر با تلاش مجموعه کارکنان، تعهدات ۵ محصول به روز شده و در آینده نزدیک همه تعهدات معوق به روز خواهد شد.
وی تصریح کرد: درحال حاضر خودرو‌های بنزینی با استاندارد یورو ۵ تولید و تحویل مشتریان می‌شود. اعمال استاندارد یورو۵ برای خودرو‌های دوگانه سوز زمان‌بر بوده و نیازمند اجرای پروژه‌های متعدد بهبود است. بزودی مشکل شماره گذاری خودرو‌های دوگانه سوز رفع خواهد شد.
مقیمی با بیان این که سالانه هزینه قابل توجهی صرف امور لجستیک می‌شود، از برنامه‌ریزی برای کاهش هزینه‌های این بخش با هدف کاهش بهای تمام شده محصولات خبر داد و گفت: اقدامات اصلاحی موثری در این مسیر تعریف شده و درحال پیاده سازی است.
وی به مدیران ارشد حوزه بازاریابی و فروش تاکید کرد: به گونه‌ای برنامه ریزی کنید که خودرو‌های تولیدی هر سایت برای جلوگیری از کاهش هزینه‌های لجستیک در همان منطقه جغرافیایی توزیع شود.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تاکید بر هم افزایی میان واحد‌های مرتبط با مشتریان گفت: باید از ظرفیت‌های موجود برای تحقیقات و بررسی‌های بازار با هدف کاهش هزینه‌ها بهره جست.
مقیمی بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در بخش بازاریابی و فروش و همچنین خدمات پس از فروش تاکید کرد و افزود: باید بتوانیم ایران خودرو را به جایگاه اصلی خود در بازار و نزد مشتریان برسانیم. بخش فروش در سازمان، مهم‌ترین کانال ارتباطی با مشتریان است و باید عملکرد آن در تکریم مشتری و خدمت رسانی به گونه‌ای باشد که اثر مطلوب و مثبتی در ذهن مشتریان برجای بگذارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بر توسعه برند خدمات پس از فروش ایران خودرو در بازار تاکید کرد و گفت: باید برنامه ریزی‌ها به سمتی حرکت کند که مشتریان برای خرید قطعه صرفا به شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو مراجعه کنند و به جای مراجعه به مراکز نامعتبر، با خیال آسوده نسبت به خرید قطعه با کیفیت از نمایندگی‌ها اقدام کنند.
وی ضمن تاکید بر نظارت بر عملکرد نمایندگی‌های مجاز در ارایه خدمات فروش و پس از فروش افزود: باید برند گروه صنعتی ایران خودرو را با بهبود عملکرد نمایندگی‌ها ارتقا بخشیم. باید با برنامه‌ریزی منسجم، همدلی و تعیین و پیگیری اهداف و رویکرد‌های مشخص در این مسیر گام برداریم.
در ادامه این نشست قائم مقام مدیرعامل در بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو گفت: با همدلی و همکاری میان بخش‌های مرتبط با مشتریان از جمله نمایندگی‌های مجاز، مدیریت ارتباط با مشتریان و امداد خودرو ایران از طریق مجازی و با ایجاد میز کار اینترنتی، خدمات فروش و بخشی از خدمات پس از فروش بدون نیاز به مراجعه حضوری مشتریان و یا خدمت در محل، درحال ارایه است.
محسن ناقدی از برنامه ریزی برای اجرای چندین طرح برای بهبود خدمات به مشتریان خبر داد و افزود: فعالیت‌هایی که انجام می‌شود باید برای مشتری ارزش افزوده ایجاد کند، هدف ما جلب رضایت مشتریان است.
وی همچنین از تحویل بخشی از خودرو‌های ثبت نامی در طرح فروش فوق‌العاده خبر داد و گفت: در کم‌تر از یک ماه توانستیم فرآیند اجرای تعهدات و تحویل مشتریان این طرح فروش را آغاز کنیم.
ناقدی با اشاره به توان‌مندی‌های ایران خودرو در تولید خودرو‌های سفارشی افزود: برنامه‌هایی برای احیای برند آپکو و کسب سهم مناسب از بازار قطعات آپشن داریم.