کنفرانس خبری کاخ سفید با موضوع خشونت علیه معترضان
حمایت کاخ سفید از رفتار پلیس برای پاکسازی معترضان
   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما، به نقل از شبکه تلویزیونی آسوشیتد پرس، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس خبری روز دوشنبه تأکید کرد: ما از اقدامات پلیس پارکِ واشنگتن دی سی برای پاکسازی معترضان از میدان لافایت، حمایت می‌کنیم.
{$sepehr_media_4936252_350_250}
کِیلی مَکئِنانی (Kayleigh McEnany)، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری خطاب به خبرنگاران گفت: «رئیس جمهور از "جنبش کاهش بودجه پلیس" بیمناک و دلسرد شده است. این حقیقت که برخی از زنانِ عضو کنگره آمریکا که هم اکنون در کنگره دارای کرسی هستند، می‌خواهند بودجه پلیس ما را در سراسر این کشور کاهش دهند، امری (بسیار) غیرعادی است.
سخنگوی کاخ سفید افزود: یقیناً او (ترامپ) - همانطور که وی قبلاً نیز به آن اشاره کرده است- به بی عدالتی هولناکی که نسبت به جورج فلوید روا شده است، اذعان دارد.»
یکی از خبرنگاران پرسید: آیا رئیس جمهور احساس می‌کند نژادپرستیِ سازمان یافته در پلیس آمریکا وجود دارد؟
سخنگوی کاخ سفید پاسخ داد: «او یقیناً باور دارد که "مواردی" از نژادپرستی وجود دارد، اما او همچنین بر این باور است که پلیسِ ما بهترین در جهان هستند.
همان خبرنگار بار دیگر پرسید: آیا او (ترامپ) به هیچ وجه فکر نمی‌کند که نژادپرستیِ سازماندهی شده وجود داشته باشد؟
مکئنانی گفت: «او بر این باور است که اکثر افسران پلیس ما افرادی خوب و سختکوش هستند و شواهد زیادی وجود دارد که این را نشان می‌دهد و او ایمان زیادی به پلیس ما دارد.»
یک خبرنگار دیگر پرسید: آیا رئیس جمهور یا هیچ مسئول دیگری در اینجا (کاخ سفید) از این موضوع متأسف و پیشمان نیست که آن مردمی که به صورت صلح آمیز (در برابر کاخ سفید) در حال برگزاری اعتراضات بودند، به زور و با کمال خشونت  رانده شدند (تا ترامپ بتواند خود را به پارک لافایت و کلیسای مجاور آن در نزدیکی کاخ سفید برساند)؟
سخنگوی کاخ سفید: «نه، هیچ تأسف یا پشیمانی از سوی کاخ سفید وجود ندارد، زیرا من می‌دانم بسیاری از آن تصمیم‌ها  اینجا در داخل کاخ سفید اتخاذ نشده بود، بلکه دادستان کل آمریکا، بود که تصمیم گرفت موانع (حائل) را در اطراف (کاخ سفید) جابجا کند (و آن نرده‌ها را دورتر از کاخ سفید قرار دهد تا معترضان نتوانند به کاخ سفید نزدیک شوند). در ضمن، پلیس پارک (در واشنگتن دی سی)، وقتی شاهد آن خشونت‌ها در میدان لافایت (نزدیک کاخ سفید) بود، خودش مستقلاً آن تصمیم را گرفت (که آنجا را از جمعیت معترضان، پاکسازی کند).»
مکئنانی افزود: رئیس جمهور پذیرفته است که اعتراضات عمدتاً صلح آمیز بوده اند. چرا آن‌ها صلح آمیز بوده اند؟ این (مسالمت آمیز بودنِ اعتراضات) به علت اقداماتی بوده که این دولت اتخاذ کرده است.