در جلسه شورای ترافیک استان تهران
فردا طرح ترافیک اجرا نخواهد شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، انوشیروان محسنی بندپی در جلسه شورای ترافیک استان تهران درباره اجرای طرح ترافیک در شهر تهران، افزود: با توجه به دلایل توجیحی که در جلسه امروز مطرح شد، ضرورت اجرای طرح ترافیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت که موافقان و مخالفانی داشت.

{$sepehr_media_4853182_350_250}

وی ادامه داد: هنوز تصمیم نهایی درباره زمان اجرای این طرح قطعیت پیدا نکرده و بحث‌های کارشناسی در این خصوص در حال انجام است.
استاندار تهران گفت: پیشنهادی به شورای اسلامی شهر تهران و شورای ترافیک ارائه شده که طرح ترافیک از ساعت ۸ صبح تا ۱۶ اجرا شود، با توجه به اینکه ساعت کار ادارات ۷ صبح اعلام شده و ۲۵ درصد تردد در محدوده مرکزی شهر متعلق به کارکنان ادارات است، این موضوع برای تردد کارکنان ادارات مورد بررسی قرار گرفت، ۲۵ درصد دیگر مربوط به حوزه آموزشی است که هم اکنون دانشگاه‌ها تعطیل هستند، لذا هنوز تصمیم قطعی درباره اجرای این طرح گرفته نشده است و پس از هماهنگی با شورای ترافیک کشور و قطعی شدن تصمیم به اطلاع شهروندان تهرانی خواهد رسید.
وی درباره مصوبات شورای ترافیک استان تهران نیز گفت: تعطیلات عید فطر پیش‌رو است و در شرایطی که ما هنوز از بیماری کرونا خلاص نشدیم، اما محدودیت‌های تردد و خروج از استان برداشته شده، لذا ممکن است با سفر‌های به خارج از استان روبرو شویم، بنابراین در این جلسه گزارشی از دستگاه‌های خدمات رسان و محور‌های که نیاز به آمادگی دارند، ارائه شد.
آقای محسنی بند پی افزود: یکی از بحث‌های ما درباره آزاد راه تهران- شمال است که چند ماه از افتتاح آن می‌گذرد، هنوز دستگاه‌های خدمت رسان همچون اورژانس، هلال احمر و آتش نشانی استقرار پیدا نکردند، لذا این کار باید به صورت جد در دستور کار قرار گیرد، تا شاهد ایمنی و کاهش حداکثری حوادث در جاده‌ها باشیم.
وی گفت: در همین راستا مقرر شد، سه شنبه هفته جاری از طرف استانداری و دستگاه‌های خدمت رسان (اورژانس، هلال احمر، آتش نشانی) و مجری طرح آزاد راه تهران - شمال بازدیدی صورت گیرد و جلسه‌ای تشکیل شود، تا این موارد مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار تهران افزود: هم اکنون باند شمالی این آزاد راه یعنی از تهران به سمت شمال، توسط هلال احمر و از جنوب به شمال توسط اورژانس خدمت رسانی می‌شود.
وی ادامه داد: همچنین در راه‌های مواصلاتی شرق استان نیز مقرر شد، فرمانداران در صورت نیاز جرثقیل‌های سنگین را در اختیار راهداری بگذارند و همکاری و هماهنگی لازم صورت گیرد تا مشکلی به وجود نیاید.
آقای محسنی بند پی در ادامه به محور حسن آباد- چرم شهر اشاره کرد و گفت: طبق گزارش پلیس راه غرب استان تهران، این محور یکی از محور‌های خطرناک و حادثه خیز محسوب می‌شود که حدود ۸ تا ۱۰ کیلومتر از این محور نیازمند بهسازی است.
وی افزود: در این جلسه مقرر شد، طبق برآورد انجام شده، ۵۰ درصد هزینه بهسازی این محور توسط راهداری و ۵۰ درصد مابقی از منابع استانی پرداخت شود، تا این محور از استاندارد‌های لازم برخوردار شود.
استاندار تهران ادامه داد: در این جلسه راه دسترسی به شهرک صنعتی ملارد که به شهرک صنعتی شهریار نیز نزدیک است، در قالب طرحی مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا کلیات آن تصویب شد، تا مطالعات تکمیلی روی آن انجام شود.