رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز :
بسته پشنهادی پساکرونایی گردشگری شهرداری شیراز
بسته پشنهادی پساکرونایی گردشگری شهرداری شیرازرئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از تدوین بسته پیشنهادی پساکرونای گردشگری توسط شهرداری خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز فارس، مرتضی جعفری با بیان اینکه رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری از اهداف بسیار مهم اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی شهرداری شیراز به‌شمار می‌رود، افزود: برای نوروز سال ۹۹ برنامه‌ریزی منسجمی از دو ماه پیش از شروع سال آغاز شده بود که با توجه به شیوع بیماری کرونا عملیاتی نشد و درقالب برنامه‌هایی در فضای مجازی پیگیری شد.
معاون فرهنگی شهردار شیراز با بیان اینکه همزمان با آغاز قرنطینه خانگی و تعطیلی مشاغل، بسته گردشگری پساکرونا برای جبران ضرر مشاغل مربوط به حوزه گردشگری شهری تدوین شده است، گفت: در این بسته که با همکاری سازمان‌های مسئول در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و گردشگری صورت خواهد پذیرفت، برنامه‌هایی حمایتی برای تشویق شهروندان به سفر در دستور کار است.
جعفری بیان کرد: شهرداری شیراز باعنوان یکی از متولیان گردشگری با حمایت از ذی‌نفعان این حوزه به‌ویژه فعالان گردشگری در اقتصاد خرد و نیز تولیدکنندگان صنایع دستی که از بازار پررونق و مهم نوروز بی‌بهره شدند، خدمات تشویقی ارائه می‌کند که از جمله آن‌ها باید به ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی و نیز ارائه فضای تبلیغاتی اشاره کرد.
وی اظهار کرد: طرح پساکرونای گردشگری با هدف رونق‌بخشی و توسعه همه‌جانبه گردشگری شهری بر آن است زمینه تصحیح چهره گردشگری شیراز را با ترمیم بدنه مالی بخش‌های آسیب‌پذیر گردشگری و هتلداری از طریق جذب گردشگر با تکیه بر نشاط‌آفرینی پس از دوران خانه‌نشینی و بهره‌مندی از هیجان مردم برای سفر به شیراز فراهم سازد.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز با اشاره به اینکه شهرداری قصد دارد در قالب بسته گردشگری پساکرونا تعرفه‌های تخفیفی و معافیت‌هایی را مشمول فعالان حوزه گردشگری و صنایع دستی کند، اظهار کرد:این پیشنهاد‌ها در لایحه‌ای تقدیم شورای شهر خواهد شد و امیدواریم که با همکاری اعضای این شورا، گردشگری شیراز پس از دوره رکود کرونایی جانی تازه یابد.
علی نیری افزود: برگزاری هفته شیراز در اردیبهشت‌ماه این سال نیز دستخوش تغییر و تحولات ناشی از محدودیت‌هایی شده که شیوع بیماری در کشور ایجاد کرده است و بنابراین، فضای عمومی اجرای برنامه‌های هفته شیراز به شبکه‌های مجازی کشیده خواهد شد.
وی افزود: بر این اساس شهر‌های تهران، یزد، اصفهان، تبریز، مشهد و کیش و نیز کشور‌های ترکیه، امارات، قطر و عمان در زمره گزینه‌های مقصد تبلیغات گردشگری شیراز هستند.
سرپرست اداره گردشگری و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز در این زمینه به برگزاری جشن شکرگزاری پایان کرونا، برگزاری جشنواره تقدیر از جامعه پزشکی در محور عفیف آباد، جشنواره تخفیف‌های مراکز اقامتی و رستوران‌ها با حمایت اتاق بازرگانی و حامیان بخش خصوصی، جشنواره فالوده شیراز، توسعه گردشگری کودک، برگزاری همایش علمی بررسی فرصت‌ها و تهدید‌های بحران‌های کرونایی، برگزاری نخستین جشنواره موسیقی بزرگ خیابانی با عنوان ایران‌زمین با حضور خوانندگان شیراز و جشنواره خوراک و اقوام ایرانی اشاره کرد.