سیاست بانک ملی حمایت از تولید و گسترش کارت اعتباری است
سیاست بانک ملی ایران حمایت از تولید با تامین سرمایه در گردش و گسترش کارت اعتباری است
همایش تخصصی کارت اعتباری بانک ملی ایران با حضور سیدولیاله فاطمی اردکانی و برات کریمی از اعضای هیأت مدیره بانک، شکوهی مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا و جمعی از مسئولان و کارشناسان بانک برگزار شد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران ، در این همایش فاطمی اردکانی در رابطه با نقش کارتهای اعتباری در سودآوری بانک ملی ایران اظهار داشت: کشور ما در مسیر رشد قرار دارد ولی نکته مهم و اصلی این است که کدام کسب و کاری خود را آماده کرده است که بیشترین سهم را از این بازار ببرد و هر کس که بتواند سهم بیشتری را از این رشد اقتصادی ببرد، قطعاً برنده خواهد بود.
وی گفت: ما در روز حدود 25 میلیون تراکنش در بانک ملی ایران داریم، از این تعداد فقط 5 میلیون مربوط شعب است و 20 میلیون تراکنش مربوط به تراکنشهای الکترونیکی و کارت است، در واقع 80 درصد تراکنشها الکترونیکی است. بنابراین لازم است که با این حجم بالای تراکنش به سمت استفاده از کارتهای اعتباری برویم تا از این حجم عظیم تراکنش بانکی کاسته شود.
فاطمی اردکانی ادامه داد: اگر ما بتوانیم در بانک ملی ایران حجم تراکنش ها را به 4 تا 5 میلیون تراکنش در ماه برسانیم و بقیه تراکنشها به سمت کارت اعتباری برود، قطعاً میتوانیم خدمات بهتر و سریعتری به مشتریان ارائه کنیم.
وی در پایان افزود: لازم است به کارت اعتباری به عنوان یک مقوله اثرگذار توجه شود و شایسته است که به هر مشتری بانک ملی ایران یک کارت اعتباری داده شود تا به جای ملی کارت از آن استفاده کند و این کار باعث میشود از یک طرف از حجم تراکنشهای بانکی که بسیاری از آنها غیر قابل توجیه و غیر اصولی هستند، کاسته شود و از طرف دیگر استفاده از این کارتها در خریدهای روزمره باعث سودآوری بیشتر برای بانک و کاهش هزینهها خواهد شد.
کریمی دیگر عضو هیأت مدیره در این همایش اظهار داشت: در موسسه بزرگی مثل بانک ملی ایران باید هزینهها کم و درآمدها بیشتر شود و این مهم با رفتن به سمت خدمات الکترونیک و استفاده از کارتهای اعتباری امکانپذیر است.
وی افزود: امروزه پرداخت تسهیلات خرد به مشتریان از جمله تکالیفی است که ما به عنوان یک بانک دولتی داریم که میتوان این تسهیلات را از طریق کارت اعتباری ارائه کرد.
عضو هیات مدیره بانک ملی ایران گفت: مهمترین مسأله ای که همه باید به آن توجه داشته باشیم، این است که از فرصت ها بهترین بهره را ببریم و در حال حاضر بهترین استفاده از فرصتها همین بهرهگیری و استفاده از کارتهای اعتباری است، چرا که با استفاده از این کارتها هم به درآمدهای خدماتی و هم به درآمدهای معاملاتی دست پیدا میکنیم.
کریمی در پایان ابراز امیدواری کرد بانک ملی ایران با همکاری واحدهای ستاد و صف، سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرد.
شکوهی مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه پیشگامان پویا (مجری طرح کارت اعتباری) نیز در این باره گفت: سیستم مدیریت خدمات کارت اعتباری در بانک ملی ایران در مهر ماه امسال به صورت ازمایشی راهاندازی و در ابتدا در 8 شعبه تهران و در حال حاضر این سیستم در 350 شعبه عملیاتی شده است.
وی در ادامه ضمن ارائه آمارهایی به مقایسه استفاده از کارتهای اعتباری در کشورهای مختلف با کشور ایران پرداخت و گفت: در کشور ما این سیستم و استفاده از کارتهای اعتباری به دلیل نوپا بودن هنوز به صورت قابل قبول نبوده که امیدوار هستیم در آینده نزدیک، آمار استفاده از این کارتها افزایش چشمگیر داشته باشد.
بنابراین گزارش یکی از رویکردها و راهبردهای کلان بانک ملی حمایت ویژه از بخش تولید است و این مهم از سال گذشته به طور ویژه تر نسبت به دوره های قبل مورد توجه واقع شده است.
تامین سرمایه در گردش بخش تولید جزو برنامه های کوتاه مدت این بانک است که در چارچوب قانون حمایت از تولید و سیاست های رفع رکود از اقتصاد کشور دنبال می شود.
همچنین در دو جلسه جداگانه با حضور هومن رضا مدنی شاهرودی رئیس اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران، مراسم معارفه و تودیع روسای جدید و سابق اداره کل روابط عمومی و همچنین معارفه مدیر صندوق پسانداز بانک ملی ایران برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی بانک ملی ایران، حبیباله رشیدارده به سمت مدیر صندوق پسانداز بانک ملی ایران و حشمتاله حسینی به سمت سرپرست جدید اداره کل روابط عمومی این بانک منصوب شدند.
در این دو مراسم، رئیس اداره کل حوزه مدیریت بانک ملی ایران ضمن تقدیر از تلاشها و فعالیتهای اثرگذار رشیدارده و حسینی در مسئولیتقبلی، بر تداوم این روند در راستای منافع بانک تاکید کرد. رشیدارده نیز در این دو مراسم با تقدیر از حسن توجه مدیر عامل بانک و تبیین برخی از فعالیتهای انجام شده ابراز امیدواری کرد، فعالیت کاری وی در سمت جدید نیز در راستای پیشبرد اهداف بانک، منشا اثر باشد.
همچنین حسینی در این دو مراسم از نگاه ویژه مدیر عامل بانک به اداره کل روابط عمومی تقدیر و بر تداوم روند حرکتی روابط عمومی در جهت منافع و مصالح بانک تاکید کرد.