زيست شناسي بايد به زيست فناوري تبديل شود
دبير ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري گفت: آموزش معلمان در حوزه زيست فناوري الزامي است تا زيست شناسي به زيست فناوري تبديل شود.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاري صدا و سيما، کانون فرهنگي تربيتي سلمان صبح امروز شاهد حضور ناظران دانش آموز براي انعقاد تفاهم نامه همکاري ميان ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران بوده که اين تفاهم نامه در حاشيه همايش دانش آموزي زيست فناوري خلاقيت منعقد شده است.
قانعي در مصاحبه با خبرنگار
خبرگزاري صدا و سيما افزود: بخشي از اين تفاهم نامه آموزش معلمان در حوزه زيست فناوري است تا آنان براي انتقال محتوا به دانش اموزان آماده شوند.
دبير ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي وفناوري رياست جمهوري ادامه داد: دانش آموزان بايد در جريان تدوين محتواي تفاهم نامه ميان اين ستاد و وزارت آموزش و پرورش قرار گيرند تا ما به هدف تبديل زيست شناسي به زيست فناوري نزديکتر شويم.
قانعي گفت: بخش ديگر اين تفاهم نامه مربوط به راه اندازي پژوهش سراهاست تا دانش آموزان عملا اين فناوري را ياد بگيرند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار ما مبني بر اينکه چطور انعقاد تفاهم نامه با حضور ناظران دانش آموز برگزار مي شود افزود: چون امروز فعاليت دانش آموزان در راستاي فراگيري فناوري آغاز ميشود و دانش آموزان بايد ياد بگيرند که در زيست فناوري محصولات جديد ايجاد کنند و خلاقيت داشته باشند بنابراين اين تفاهم نامه با حضور دانش آموزان منعقد شد.
حضور دانش آموزان در مراسم امضاي تفاهم نامه به تسريع اجراي آن کمک ميکند
مدير کل آموزش و پرورش شهر تهران هم به خبرنگار ما گفت: طي انعقاد اين تفاهم نامه حوزه فناوري بايد در پژوهش سراها و مدارس ترويج يابد.
چهاربند افزود: با توجه به آثار علمي و فناوري موثري که اين فناوري در اشتغال فارغ التحصيلان خواهد داشت کمک مي کنيم تا اين موضوع بخوبي در آموزش و پرورش اشاعه يابد و نسل جوان ما با تسلط کامل به فناوري هاي نوين در آموزش عالي و اشتغال فرد موثري باشند.
وي با بيان اينکه حضور دانش آموزان در مراسم امضاي تفاهم نامه به تسريع اجراي آن کمک مي کند گفت: معمولا تفاهم نامه ها در جمع هاي کوچکتري امضا مي شود و شايد مخاطبان اصلي آن تفاهم نامه در اين جمع حضور نداشته باشند بنابراين از همان ابتدا تفاهم نامه ها با نوعي انزوا در اجراي آن مواجه مي شوند.
چهاربند افزود: ما امسال با حضور خود دانش آموزان و تسريع موضوع و ضرورت امضاي تفاهم نامه با مشارکت دانش آموزان تفاهم نامه را امضا کرديم که منتظر باشيم تا به سرعت در پژوهش سراها اجرا شود.
مدير کل آموزش وپرورش شهر تهران افزود: در اين مراسم هم تفاهم نامه به امضا رسيد و هم همايش دانش آموزان براي اشنايي مقدماتي با زيست فناوري برگزار شد تا چنين همايش هايي با دانش آموزان رونق يابد.
وي گفت: ستاد توسعه زيست فناوري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري هم کمک هاي کارشناسي و مالي براي اجراي اين تفاهم نامه داشته است.
چهاربند افزود: اين تفاهم نامه همه موضوعات در دامنه زيست فناوري از جمله زيست فناوري در حوزه گياهان، زيست فناوري در حوزه علوم دامي، زيست فناوري در حوزه انرژي ها و صنعت را در بر مي گيرد.