خطاي شرکت فولکس
رسوايي فولکس واگن و نااميدي از تصاحب بازار آمريکا
به دنبال رسوايي اخير شرکت فولکس واگن دورنماي بازار خودروهاي ديزلي در آمريکا تيره به نظر مي رسد.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما به نقل
ازخبرگزاري فرانسه، خودروهاي ديزلي در آمريکا هرگز محبوب نبوده اند، و اکنون با رسوايي شرکت فولکس واگن، اميد آنها براي رسيدن به وضعيت بهتر در بازار به ياس تبديل شده است.
خودروهاي ديزلي در اروپا در دهه 1990 پس از آنکه دولت ها، سياست هاي مالياتي خود را در مسير کاهش آلاينده هاي کربني تغيير دادند، به علت اينکه نسبت به خودروهايي که سوخت بنزين دارند، کم مصرف ترند، رواج يافتند. اين رويه در مصرف کنندگان آمريکايي شکل نگرفت.
در عين حال، زماني که فولکس واگن و ديگر خودروسازان آلماني تبليغات براي خودروهاي مجهز به «ديزل پاک» را شروع کردند، اين اميد ايجاد شد که سهم خودروهاي ديزلي در بازار خودروي آمريکا تقويت شود. اين روند ممکن بود ادامه يابد اگر ناظران در ماه سپتامبر خطاي فولکس واگن را در نصب غيرقانوني نرم افزاري روي 600 هزار خودروي ديزلي موجود در آمريکا کشف نمي کردند که عمدا براي فرار از مقررات هواي پاک نصب شده بود. اين نرم افزار ميزان آلايندگي اين خودروها را کمتر از ميزان واقعي نشان مي داد.