وي با اشاره به رضايتمندي بالاي مخاطبان راديوهاي استاني افزود: به طور ميانگين رضايتمندي 80 درصد است که نقطه قوتي براي برنامه سازان استان محسوب مي شود.
مدير صداي استانهاي رسانه ملي گفت: اولويت برنامه هاي استاني ما اين است که اميدآفريني را ترويج کنيم.
زعفر مراغهاي افزود: توليدات شبکه هاي استاني بر اساس سياست هاي برنامه سازي راديو مبتني بر 4 مولفه "دين، اميد، اخلاق و آگاهي" پايه گذاري شده است و انعکاس خدمات و دستاوردهاي نظام، الگوي مصرف و اقتصاد مقاومتي، اشاعه آموزش هاي ديني، پاسداشت حريم خانواده، بهبود ارتباطات فردي و اجتماعي از ديگر مواردي است که به عنوان اولويت هاي برنامه سازي مشخص شده است.
وي با اشاره به پخش سالانه حدود 290 هزار ساعت برنامه در 33 شبکه راديويي گفت: از اين ميان 130 هزار ساعت به برنامه زنده و 160 هزار ساعت به برنامه تاميني اختصاص دارد و روزانه حدود 799 ساعت پخش برنامه راديويي در شبکه هاي استاني پخش مي شود.
مدير کل صداي استان هاي رسانه ملي افزود: بخشي از 160 هزار ساعت برنامه تاميني به برنامه هاي اذان گاهي و وضعيت راه ها اختصاص دارد، 31 درصد به سفارش واحد هماهنگي و پشتيباني در اداره کل صدا و سيما، 10 درصد از برنامه ها به برنامه هاي بازپخش و 7 درصد برنامه هاي خبري هستند که مراکز استاني موظفند بخش هاي خبري 8 صبح، 14 و 24 بامداد راديو ايران را بازپخش کنند.
مراغه اي اضافه کرد: حدود 6 درصد از برنامه ها را ميان برنامه هايي مثل آرم استيشن شامل مي شود و آخرين بخش از برنامه ها هم که حدود يک درصد برنامه هاي تاميني است به آگهي هاي بازرگاني اختصاص دارد.
مدير صداي استانهاي رسانه ملي با اشاره به پرمخاطب بودن يکي از برنامه هاي مشترک شبکه هاي استاني گفت: «شب هاي ايران» يکي از برنامه هاي مشترک استانهاست که از 30 دقيقه بامداد شروع مي شود و تا 2 بامداد ادامه دارد و هر شب يک شبکه راديويي استاني موظف است اين برنامه را زنده پوشش دهد و اين برنامه از طريق ماهواره ارسال مي شود.
مراغه اي افزود: اجراي مشترک برنامه توسط شبکه هاي استاني به همگرايي و هم افزايي آنها کمک کرده است و ما بنا داريم اين اجراي مشترک را در سال آينده نيز داشته باشيم از آن جمله برنامه اي با عنوان «هفت سين نوزور 95» خواهيم داشت که براي همه شبکه هاي استاني پيش بيني شده است و در آن قرار است به آيين هاي بومي و ظرفيت هاي هر استان توجه شود.
پرداختن به طنز فاخر، یکي از رويکردهاي سال آینده شبکههاي راديويي استانها
وي يکي از رويکردهاي ديگر شبکه هاي راديويي استان ها براي سال آينده را پرداختن به طنز فاخر ذکر کرد و افزود: از ديگر دغدغه هاي ما توجه به موسيقي در شبکه هاي استاني است که براي آن بخش نامه اي را نيز تنظيم و به مراکز ارسال کرده ايم.
مراغه اي درپاسخ به پرسشي درباره نبود يک شبکه راديويي ويژه استان ها مانند شبکه«شما» در سيما گفت: همزمان با کليد خوردن شبکه «شما» قرار بود چنين شبکه اي براي راديو هم ايجاد شود اما از آنجا که راديوهاي استاني فرصت بيشتري براي انعکاس ظرفيت هاي خود دارند اما شبکه هاي استاني سيما چنين ظرفيتي را نداشتند.
وي افزود: شبکه تلويزيوني «شما» ايجاد شد اما ما همچنان راه اندازي چنين شبکه اي راديويي مشابه را در دستور کار داريم.
مراغه اي به ظرفيت هاي بالاي شبکه هاي استاني راديو اشاره کرد و گفت: برنامه هاي راديويي استان ها با وجود بودجه پايين برنامه سازي از کيفيت خوبي برخوردارند و بسياري از آنها به جشنواره ها راه يافته اند به عنوان نمونه امسال از 25 اثر راه يافته به جشنواره 5 اثر در جشنواره هاي بين المللي و 20 اثر به جشنواره هاي داخلي راه پيدا کرده اند.