پخش زنده
امروز: -
دبيرکل کميته ملي المپيک گفت: با مديريت ورزشکاران در بازيهاي المپيک 2016، تلاش مي کنيم تفرقه را در پوشش از بين ببريم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري صداوسيما؛ شاهرخ شهنازي در نشست معرفي البسه کاروان ورزش ايران در المپيک ريو گفت: کمیته ملی المپیک از چند ماه قبل مذاکراتی با شرکتهای مختلف برای جذب حامیان مالی مناسب کاروان ورزش ایران در المپبک ریو داشت و اکنون با شرکت چینی "لی نینگ" به توافق رسیده است. لی نینگ از قهرمانان بزرگ ورزش چین است که چندین مدال المپیک در رشته ژيمناستيک دارد.
او افزود: براساس طراحی انجمن طراحان ملی، رنگ سفید و آبی برای لباس کاروان ایران درنظر گرفته شده است. طرح اسلامی مدنظر، برگرفته از کاشیکاریهای گنبد مسجد شیخ لطف اله اصفهان است. آثار کاشیکاری ایرانی به رنگ آبی بوده و رنگ سفید هم نماد صلح، دوستی و آرامش است. در این طرح پرچم ایران هم به صورت نوارهای حاشیه ای پیش بینی شده است.
نماد خليج فارس
شهنازي ادامه داد: طرح اسليمي، اسلامي و ايراني البسه کاروان ورزش در المپيک ريو به گفته طراحان آن نمادي از خليج فارس را نيز دارد که اين طرح براي رسيدن به لباس ملي در آينده هم کمک خواهد کرد. در واقع نمادي از فرهنگ ايراني اسلامي در لباس المپيک ايران طراحي شده است.
وي افزود: محدوديتي در قراردادمان با اين شرکت چيني نداريم و بيشتر کيفيت مدنظر ما قرارداد دارد. حدود 20 قلم جنس براي ورزشکار پيش بيني شده است که امکان افزايش آن وجود دارد.
ارسال نمونه لباس
دبيرکل کميته ملي المپيک با اشاره به اينکه فرصت کافي براي طرح با کيفيت وجود دارد، گفت: با توجه به اطلاعات قبلي ارائه شده 20 بهمن نمونه البسه به ايران ارسال مي شود. حدود دو ماه قبل از بازيهاي المپيک نيز 1100 دست البسه کاروان ورزش ايران در تهران تحويل داده مي شود.
شهنازي در پاسخ به اتحاد ورزشکاران ايران در استفاده از البسه معرفي شده در حين بازيهاي المپيک گفت: سايز و کيفيت در طراحي لباس کاروان ورزش ايران در نظر گرفته شده است و در اين مورد با دقت بيشتري حرکت کرده ايم. ورزشکاران در بازيهاي ريو به نحوي مديريت مي شوند که تفرقه اي وجود نداشته باشد. براي استفاده از تبليغات نيز ضوابط قانوني خاصي است. مقررات المپيک سخت گيري بالايي دارد اما اين بار مديريت مي شود که ناهماهنگي از بين برود.
وي درخصوص طراحي لباس ملي افزود: تصميم آني براي لباس ملي نداريم. بايد زمينه آن فراهم شود. شرايط بايد طوري باشد که قهرمانان رضايت داشته باشند. اگر بعد از المپيک ريو توافق دوجانبه اي باشد به تدريج شرايط لباس ملي به وجود مي آيد. مهم اين است که براي تعريف لباس ملي سازوکار فراهم شده است و ما با شرکت و طراحان حرفه اي همکاري مي کنيم.
محدوديت در تبليغات
شهنازي درباره جذب حامي مالي براي المپيک ريو گفت: هنوز پيگير اين موضوع هستيم. تبليغات روي البسه در محل و اندازه خاصي است. تبليغات بيشتر براي داخل کشور اهميت دارد. البسه ما ابتدا بايد مورد تصويب کميته ملي المپيک قرار بگيرد چرا که تنها 10 حامي ويژه در المپيک ريو مي توانند در مسابقات حضور داشته باشند که با کميته بين المللي المپيک قرارداد دارند. در مجموع لباس هاي کاروان تخصصي يک رشته نيست.
همچنين در اين نشست شجاع مدير ايراني شرکت لي نينگ گفت: لي نينيگ از قهرمان مطرح المپيک در رشته ژيمناستيک چين است و اين شرکت با توجه به قرار گرفتن ايران در بين پنج کشور اول بازيهاي آسيايي و 17 کشور اول بازيهاي المپيک دوست داشتيم با کميته ملي المپيک همکاري کنيم. در توليد البسه ورزشي کاروان ورزش ايران در المپيک نيز از تکنولوژي مناسبي بهره گرفته ايم.
در ادامه اين جلسه کمال کرک نماينده خاورميانه اي شرکت لي نينگ از لبنان افزود: اين شرکت قبلا در فوتبال و در ليگ بسکتبال NBA حامي بوده است. در ليگ فوتبال اسپانيا از سويا، مالاگا و اسپانيول حمايت کرده ايم و اکنون با ليگ بسکتبال CBA همکاري مي کنيم.