پخش زنده
امروز: -
مدیر عامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از آمادگی ورود کشتیرانی هایی از کره جنوبی ، سنگاپور، تایلند، فرانسه و سوئیسی برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه به دلیل جوناشی از این تحریمها، محدودیتی فراتر از موارد تحریم برای کشتیرانی منظور کرده بودند که به تدریج درحال برطرف شدن است از آمادگی ورود کشتیرانی هایی از کره جنوبی، سنگاپور، تایلند، فرانسه و سوئیسی برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی خبر داد.
محمدحسین داجمر با بیان اینکه خطوط کشتیرانی خارجی تردد خود را به آبهای ایران آغاز کردند، گفت: هنوز مجوزی به کشتیرانی جمهوری اسلامی برای تردد در مناطقی که در گذشته محدود کرده بودند داده نشده است و سایر خطوط کشتیرانی خارجی به این مناطق ورود میکنند و سهم کشتیرانی ایران را میگیرند که این مسئله ضرر قابل توجهی به ناوگان ملی وارد میکند.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی با توجه به اینکه برداشتن تحریمها نیاز به اجرای توافق برنامه جامع اقدام مشترک، برجام، دارد، باید منتظر طی این مراحل و اجرای توافقات باشیم.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه یکسری از محدویت هایی که در دوران تحریم علیه کشترانی وضع شده بود در قطعنامهها به صراحت درج نشده بود، افزود: به دلیل جوناشی از این تحریمها، محدودیتی فراتر از موارد تحریم برای کشتیرانی منظور کرده بودند که این موارد به تدریج در حال برطرف شدن است.
وی با بیان اینکه بعد از توافق هستهای اخیر کشتیرانی های هانجین (hanjin) و هیوندای(Hyundai) از کشور کره، لاینر پیل (PIL) از سنگاپور، شرکت کشتیرانی وانهای (Wan Hai) از تایلند، شرکت هلدینگ لاینر Evergreen، هلدینگ کشتیرانی Yang Mingشرکت ،CMA CGM فرانسه و شرکت کشتیرانیMSC سوئیسی از خطوط کشتیرانی بزرگ دنیا برای پهلوگیری در بندر شهید رجایی اعلام آمادگی کردند به پایگاه خبری وزارت راه گفت: همچنین یکسری محدودیتها برای خطوط کشتیرانی اروپا، استرالیا، کانادا و ژاپن وضع شده بود که بعد از توافق امیدواریم تردد کشتیرانی های خطوط کشتیرانی این کشورها در بنادر ایران آغاز شود.
وی درباره وضعیت محدودیت بیمهای خطوط کشتیرانی در زمان تحریمها گفت: برخی نمایندگان شرکت های بیمهای خارجی بعد از توافق اخیر به ایران آمدند و مذاکرات خود را برای حضور در ایران آغاز کردند.
داجمر با بیان اینکه به دنبال مدلی هستیم تا از ظرفیت بیمهایرانی که در سالهای تحریم ایجاد شده استفاده کنیم، گفت: در همین زمان اجرای توافق باید مذاکراتی بین شرکتهای بیمهای ایرانی و خارجی صورت گیرد تا در مدل آتی تمام فعالیت بیمهای به طرف های خارجی واگذار نشود بلکه از یک مدل مشارکتی برای بیمه خطوط کشتیرانی استفاده کنیم.