پخش زنده
امروز: -
مدیر کل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان با اشاره به طرح نظارتی پایش بازار پوشاک، گفت: نصب برچسب قیمت، الزام قانونی است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از "شاتا " سید محمد حسین مولاخواه، افزود: تمام عرضه کنندگان البسه موظفند با الصاق برچسب قیمت روی کالا ، قیمت واحد کالا را بطور روشن و مکتوب و بصورتی که برای همگان قابل رویت باشد ، اعلام کنند.
وی گفت: واحدهای متقاضی انجام حراج مکلفند قبل از برگزاری حراج درخواست خود را با ذکر تاریخ پیشنهادی همراه با مدارک لازم برای دریافت مجوز به اتحادیه مربوط ارایه کرده و تمامی کالاهای موجود در واحد مربوط را تحت ضوابط این آییننامه به فروش رسانند.
وی در ادامه افزود: این طرح که از 15 اسفند امسال آغاز شده است به مدت یک ماه اجرا خواهد شد ، بازرسان و ناظران صنفی نظارت بر سودهای مجاز، نصب برچسب قیمت واحدهای توزیعی پوشاک را نیز کنترل می کنند.
حدکثر سود فروش
مولاخواه در باره حداکثر سود واحدهای عمده و خرده فروشی اقلام مختلف البسه توضیح داد : مطابق با مصوبه کمیسیون هیئت عالی نظارت حدکثر سود فروش اقلام مختلف عمده فروشان 7 درصد و خرده فروشی 20 درصد باید محاسبه شود.
وی ادامه داد : عرضه کنندگان عمده لباس زیر ، جوراب ، انواع منسوجات پنبه ای ، پشمی و الیاف مصنوعی و انواع کیف و کفش با 5 درصد و انواع پوشاک و لباس با 7 درصد و واحدهای خرده فروش تنها حق دارند اجناس خود را با حاشیه سود 15و 20 درصد به فروش برسانند.
وی گفت : واحدهای صنفی باید بدانند برای جلب مشتری مجاز به استفاده از تبلیغات اغواکننده و خلاف واقع که موجب فریب یا اشتباه خریداران شود ، نیستند و در غیراین صورت علاوه بر تعقیب قانونی از حراج جلوگیری شده و در صورت متضرر شدن مشتری از این ناحیه جبران خسارت به عهده فروشنده است.
مولاخواه اظهار داشت : در هنگام خرید و در صورتی که مشتری بخواهد واحدهای صنفی موظف به ارائه فاکتور معتبر هستند تا در صورت لزوم ، مشتری بتواند حق خود را از طریق قانونی پیگیری کند.
مولاخواه با بیان اینکه ضوابط قیمت گذاری کالاهای تولید داخل و وارداتی در سایت سازمان حمایت به نشانی WWW.CPPO.ir قید شده است تاکید کرد : بازرسان و ناظران صنفی ضمن نظارت بر سودهای مجاز ، نصب برچسب قیمتها واحدهای توزیعی پوشاک را نیز کنترل می کنند.