بیمهگران باید از استانداردها پیروی کنند
رئیس کل بیمه مرکزی با بیان اینکه همه بیمه گران باید از استانداردهای بیمهگری پیروی کنند گفت:برای آنکه صنعت بیمه کشور را ساماندهی کنیم، باید ازماهیت کار بیمهگری، ملاحظات، معیارها و استانداردهای آن پیروی کنیم.
به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روابط عمومی بیمه مرکزی، محمد ابراهیم امین در گردهمایی مدیران شرکت سهامی بیمه ایران افزود: برای اینکه صنعت بیمه موفق و در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم ایران داشته باشیم، باید ویژگی هایی تعریف کنیم که سبب اعتبار کار بیمه گری می شود.
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر اهمیت نقش شرکت بیمه ایران در رویکرد حرفه ای صنعت بیمه کشور تصریح کرد: مدیران و کارکنان شرکت بیمه ایران، مخزن تجمع تجربه و تخصص در صنعت بیمه به شمار می روند و همه شرکت های بیمه که تاسیس شدند به نوعی مستقیم و غیرمستقیم از مدیران وکارشناسان بیمه ایران یا از فرهنگ، سنت و تجارب این شرکت استفاده کردند.
وی با اشاره به اینکه صنعت بیمه برای حرکت در مسیر توسعه، به نوسازی نیاز دارد، خاطرنشان کرد: اگر همواره به نقاط قوت بپردازیم، به آن ببالیم و مغرور شویم و نقاط ضعف را برطرف نکنیم ، آثارش کل صنعت بیمه را در برمی گیرد.
امین اظهار داشت: اصلاحات، نوسازی و بازمهندسی در شرکت بیمه ایران به معنی بازسازی و مهندسی در صنعت بیمه کشور است و به همین لحاظ برنامه ها، تصمیم ها و روش هایی که شرکت بیمه ایران در کار بیمه گری دنبال می کند به عنوان الگو در صنعت بیمه بسیارمهم است و اگر این الگو در چارچوب ملاحظات کلان صنعت بیمه قرار نگیرد، بی تردید در صنعت بیمه کشور انحراف رخ می دهد.
رییس کل بیمه مرکزی ابراز امیدواری کرد صنعت بیمه به سمت رفع نقاط ضعف، تقویت نقاط قوت و استفاده از فرصت های پیش رو و رویارویی با تهدیدهای احتمالی حرکت کند.
ضرورت توجه بیشتر به نیازهای مردم در صنعت بیمه
همچنین رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه ایران در دومین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های صنعت بیمه که در باشگاه بیمه ایران برگزار شدگفت: مسئولان صنعت بیمه باید بر اساس نیازهای مردم بیمه نامه های جدید تهیه و به بازارعرضه کنند.
محمود امراللهی با بیان اینکه باید محصولات بیمه ای عینی تر شود تا مردم خریداری کنند و رغبت نشان دهند، افزود: مردم باید به اهمیت بیمه و تاثیر آن درزندگی شان پی ببرند و برای خرید بیمه نامه های مختلف اقدام کنند.
وی افزود: روابط عمومی باید به محصولات بیمه ای عینیت ببخشد و با استفاده از ابزار مناسب محصولات بیمه ای را از کوتاه ترین راهکار موجود دردسترس مردم قراردهد.
رئیس هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به ضریب نفوذ بیمه تصریح کرد:درحال حاضر ضریب نفوذ بیمه درکشور یک و نه دهم درصد ( سهم از تولید ناخالص داخلی) است و این ضریب با توجه به ضریب نفوذ بیمه درکشور های پیشرفته فاصله زیادی دارد.
وی گفت : هنوز جمعیت زیادی از مردم ایران بیمه نشده اند و این بدان معنی است که نتوانسته ایم نیاز به بیمه را در مردم خود ایجاد کنیم.
سیاست اصلی صنعت بیمه، توسعه بیمههای زندگی
امرالهی افزود : بیمه، صنعتی پویاست و جای رشد و تعالی زیادی به ویژه در زمینه بیمه های زندگی که ضریب نفوذ آن در کشور بسیار پایین است، دارد.
مدیر عامل بیمه ایران تاکید کرد: سیاست اصلی ما توسعه بیمه های زندگی در کشور است و به شدت به آن تاکید داریم.
امرالهی با اشاره به اینکه مهم فقط داشتن بیمه نامه است و اینکه بیمه گذار از کدام شرکت بیمه نامه را خریداری کند مهم نیست، ادامه داد: هم اندیشی و کار گروهی در میان شرکت های بیمه ای باید افزایش یابد و رقابت در صنعت بیمه باید تبدیل به رفاقت شود.
وی بار دیگر تاکید کرد: برغم تخلف هایی که تعدادی از شرکت های بیمه ای در بیمه شخص ثالث انجام داده اند درصدد رقابت با سایر شرکت های بیمهای نیستیم و از حدود و موارد قانونی خارج نمی شویم.
افزایش 28 درصدی فروش بیمهنامه در نیمه نخست 93
امرالهی درباره رشد فروش بیمه نامه ها دربیمه ایران نیز گفت: در شش ماه اول سال جاری 28 درصد در فروش بیمه نامه ها رشد داشته ایم و این مهم درحالی بدست آمد که هیچ گونه تخطئی وتخلفی درعرضه بیمه نامه ها نداریم.
وی درباره دیگر سیاست های مجموعه خود گفت: درحوزه سرمایه گذاری آماده همکاری با تمامی شرکت های بیمه ای هستیم چرا که رسالت اول ما پویایی صنعت بیمه است و اگر بتوانیم در صنعت بیمه تحول ایجاد کنیم ،عملکرد مناسبی هم داریم.
مدیرعامل بیمه ایران با بیان اینکه افق دید مدیران این شرکت باید فرابخشی باشد، گفت : مدیران صنعت بیمه باید فرابخشی بیاندیشند وبخشی عمل کنند.