پخش زنده
امروز: -
سامانه پیامکی ۱۱۰۱۲۰ برای ارتباط مستقیم مردم و مسافران با پلیس راهنمایی و رانندگی افتتاح شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس پلیس راه کشور در مراسم بهره برداری از این سامانه گفت: با بهره برداری از این سامانه، مردم و مسافران در صورت مشاهده هرگونه تخلف رانندگان مسافربری می توانند کد تخلف را به شماره 110120 ارسال کنند.
سردار سرتیپ مهماندار افزود: کد شماره 1 : صحبت کردن با تلفن همراه هنگام رانندگی ، کد شماره 2 : استفاده نکردن راننده یا مسافران از کمربند ایمنی ، کد شماره 3: خستگی و خواب آلودگی راننده ، کد شماره 4: سرعت غیرمتعارف ، کد شماره 5: اشکالات فنی خودرو و کد شماره 6 : توقف نکردن برای فریضه نماز از جمله مواردی است که مسافران می توانند تخلف راننده را به پلیس راه از طریق پیامک اعلام کنند.
وی گفت: همچنین مسافران می توانند با مشاهده رانندگی خوب، با ارسال کد 7 از راننده قدردانی کنند.
رئیس پلیس راه کشور افزود: رانندگان با ارسال شماره پلاک اتوبوس * محل تخلف * کد گزارش یا کد تخلف * مقصد سفر به اعلام تخلف از طریق پیامک اقدام کنند.
سردار مهماندار گفت: بعد از ارسال پیامک کد رهگیری به پیام دهنده ارسال می شود سپس مسافران برای پیگیری و نتیجه اقدام پلیس می توانند با ارسال پیامک * کد رهگیری * به شماره 110120 اقدام کنند.
وی افزود: احقاق حقوق قانونی مسافران، تقویت سطح قانونمندی رانندگان ناوگان و افزایش نظارت پلیسی با استفاده از نظارت های مردمی از جمله اهداف سامانه نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری است.
سردار مهماندار گفت: مطالعات ایجاد سامانه از فروردین 92 آغاز شد و با انجام فعالیت آزمایشی آن در برخی از محورها هم اکنون این کار عملیاتی شد.
وی افزود: برای اطلاع رسانی بهتر به مسافران همراه بلیت ، اطلاعیه یا برگه ای ضمیمه خواهد شد که در پایان آن و همچنین در داخل اتوبوس شماره پلاک خودرو و اطلاعیه هایی به صورت برچسب نصب شده است.
رئیس پلیس راه کشور گفت: مردم و مسافران با ارسال پیامک، نوع تخلف را به پلیس راه اطلاع دهند و پلیس راه برای متوقف کردن خودرو اقدام می کند.
سردار مومنی: سامانه پیامکی پلیس راه نقطه عطفی در نظارت مردمی
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سامانه پیامکی پلیس راه نقطه عطفی در نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری است.
سردار سرتیپ اسکندر مومنی امروز در حاشیه مراسم بهره برداری از این سامانه گفت: در کشور ما بیش از 90 درصد حمل بار و مسافر از طریق زمینی است.
وی گفت: امروز با راه اندازی این سامانه نقطه عطفی را در انضباط ترافیکی و ایمنی حمل و نقل شاهد خواهیم بود و این آغاز راه بزرگی است.
سردار مومنی افزود: کنترل حمل و نقل بدون استفاده از سامانه های هوشمند امکان پذیر نیست و این ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: در حال حاضر کنترل ناوگان حمل و نقل بوسیله پلیس، دوربین و همکاران نامحسوس انجام می شود که با راه اندازی این سامانه نظارت مردم عملیاتی می شود.
رئیس پلیس راهور گفت: علاوه بر اینکه این سامانه برای رانندگان حمل و نقل عمومی بازدارنده بوده تشویقی نیز برای رانندگانی که قانون را رعایت می کنند است.
وی گفت: با بکارگیری این سامانه امکان ارزیابی و رتبه بندی رانندگان مسافری وجود دارد.
سردار اسکندر مومنی ادامه داد: در مرحله اول اتوبوس ها سپس سواری های مسافری و خطی ها و در مرحله بعد کامیون ها ، تریلی ها و سپس در مرحله آخر خودروهای سواری زیر نظارت این سامانه قرار می گیرند.
سامانه پیامکی پلیس راه نقطه عطفی در نظارت مردمی
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: سامانه پیامکی پلیس راه نقطه عطفی در نظارت مردمی بر ناوگان مسافربری است.
سردار سرتیپ اسکندر مومنی گفت: در کشور ما بیش از 90 درصد حمل بار و مسافر از طریق زمینی است.
وی گفت: امروز با راه اندازی این سامانه نقطه عطفی را در انضباط ترافیکی و ایمنی حمل و نقل شاهد خواهیم بود و این آغاز راه بزرگی است.
سردار مومنی افزود: کنترل حمل و نقل بدون استفاده از سامانه های هوشمند امکان پذیر نیست و این ضرورتی اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: در حال حاضر کنترل ناوگان حمل و نقل بوسیله پلیس، دوربین و همکاران نامحسوس انجام می شود که با راه اندازی این سامانه نظارت مردم عملیاتی می شود.
رئیس پلیس راهور گفت: علاوه بر اینکه این سامانه برای رانندگان حمل و نقل عمومی بازدارنده بوده تشویقی نیز برای رانندگانی که قانون را رعایت می کنند است.
وی گفت: با بکارگیری این سامانه امکان ارزیابی و رتبه بندی رانندگان مسافری وجود دارد .
سردار اسکندر مومنی ادامه داد: در مرحله اول اتوبوس ها سپس سواری های مسافری و خطی ها و در مرحله بعد کامیون ها ، تریلی ها و سپس در مرحله آخر خودروهای سواری زیر نظارت این سامانه قرار می گیرند.
راهور ايميل براي مكاتبه نداره؟؟
چرا با ماشين نميتونيم بريم مسافرت ولي با اتوبوس ميتونيم
الان باباي من ميخواد بره شهرستان هر كاريم ميكنيم منصرف نميشه
من الان ميترسم كه بره و كرونا بياره اگه ميشه اتوبوس ها رم ببنديد تا كسي نتونه مسافرت بره
من سه ماه هست که هفته ای یک رفت و برگشت به شهرستان دارم و با اطمینان می گویم که در تمام مورد این تخلف را مانده کردم. چندین بار با اتوبوس های vip رفتم تمام آنها را هم متخلف دیدم
به کجا می شود شکایت کرد؟
لذا ، با توجه به گزارشات سرقت و ثبت در سامانه های کلانتری ۱۴۲ کن و پایگاه دوم امنیت تهران جنت آباد- شاهین شمالی نبش کوچه بهار و همینطور اداره آگاهی شهرستان شهریار موجود است ، خواهشمند است ، نسبت به اصلاح پیامک های پلیس راهور و جرائم مربوطه اقدام گردد .
قبل ازعید پیامکی مبنی بر،رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی..و..و..اهدای جوایزنفیس،اما زمان این سفرها به پایان رسیده،هنوز پلیس راهور،تاریخ وزمان برگزاری ازاین قرعه کشی رو شفاف سازی نکرده!!!آیا بهتر نبود،تاریخ این قرعه کشی،از منبع موثقی،شفاف سازی میشد؟وما همچنان منتظریم..البته اگه سرکاری نبوده باشه.....هرچی گشتیم پیدا نکردیم
باتوجه به ارسال پیامک پلیس راهور،به خطوط شخصی مسافران و..و..مبنی بر قرعه کشی وجوایز،هنوزهیچ مسئولی،از زمان وتاریخ این قرعه کشی،پرده برنداشته!!!آیا این نوع عملکرد،جسارت واهانت به سوابق پلیس راهور،وسلب اعتماد مردم،وشعور دریافت کنندگان پیامک نوروزی نمیباشد؟بنظرتان چقدر منتظر بمانیم؟ویا چه عرض کنیم که غباری بردامن مسئولین مربوطه ننشیند وخاطرشان مکدر نگردد؟