رسیدگی به شکایات مربوط به پیامک های انبوه
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال مسئولیت پیامک های تبلیغاتی را بر عهده اپراتورها دانست.
نجفی سولاری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر با بیان این که برخی پیامکها همواره باعث رنجش مردم می شود گفت: ممکن است پیامکی در شرایطی برای فردی بیاید که باعث آزار وی شود یا محتوای آن به نوعی نا مناسب باشد که در این صورت اپراتورها وظیفه دارند در این خصوص نظارت داشته باشند.
وی با تاکید بر این که اگر فردی نمی خواهد پیامک تبلیغاتی دریافت کند سرویس دهنده خدمات همراه باید این تقاضا را اجابت کند افزود: طبق مصوبه هیئت دولت در سال79 پیامک های انبوه باید قبل از ارسال بررسی شود و در صورت نیاز تغییر کند که به دلائلی این کار انجام نشده است.
نجفی با بیان این که این کار به تازگی آغاز شده است و با استقبال اپراتورها و سازمان های دارای مجوز ارسال پیامک همراه شده است اضافه کرد: خوشبختانه از آنجا که آئین نامه و مقررات آن وجود دارد در همین ابتدای کار شاهد کاهش خطاها بوده ایم.
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال همچنین درباره رسیدگی به شکایات مردمی درباره پیامکهای تبلیغاتی گفت: سامانه سرآمد به نشانی www.saramad.ir یا سامانه پیام کوتاه 10001314آماده دریافت شکایات است و مردم مطمئن باشند به شکایات رسیدگی و نتیجه به آنها اعلام می شود.
وی همچنین درباره مسابقه های پیامکی گفت: برخی از این مسابقات دارای مشکل محتوایی است و همانطور که انحصار پخش تصاویر منحصر به صدا وسیماست ماهم تکلیف حاکمیتی داریم و به شکایات مردم رسیدگی می کنیم و مواردی نیز تا به حال جریمه شده اند.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وظیفه این مرکز را ایجابی و بستر سازی برای استفاده هر چه بهتر مردم از ظرفیت های فناوری بر شمرد و درباره نظارت سایتها گفت: شورای عالی فضای مجازی تلاش دارد تا آیین نامه دقیق و روشنی در ارتباط با فضای مجازی داشته باشد و فضایی ایجاد شود تا خود مردم حتی بر شبکه های مجازی نظارت داشته باشند.
رییس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال همچنین از برگزاری نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از هشتم اسفند در تهران خبر داد. این نمایشگاه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی برگزار می شود.