رونمایی از سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه روستاییان و عشایر
سامانه ثبت شکایات مردمی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای ثبت انتقادات اعضای این صندوق از امروز در دسترس قرار گرفت.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما، در مراسم رونمایی از این سامانه، مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان وعشایر گفت: اعضای این صندوق در سراسر کشور بدون واسطه میتوانند اطلاعات اولیه در خصوص تخلفات احتمالی که در ۱۶۱۵ کارگزاری یا مجموعههای ستادی صندوق بیمه اجتماعی روستاییان وجود دارد را در این سامانه ثبت کنند و تیم بازرسی صندوق در تهران در اولین فرصت آن را رسیدگی خواهند کرد.
حامد قادر مرزی افزود: روستاییان وعشایر با ورود به سامانه صندوق به آدرس
www.roostaa.ir و ورود به بخش نظارت مردمی میتوانند موضوع مورد نظرشان را برای رسیدگی ثبت کنند که برای حفظ حریم کاربران ثبت مشخصات به صورت اختیاری است.
وی گفت: علاوه بر نکات منفی و حاشیهای مردم میتوانند نکات مثبت مجموعه فعالیتهای صندوق را اعم از رضایتی که از عملکرد کارگزاران، مدیران، کارمندان وروسای ستادی دارند را در این سامانه ثبت کنند.
وی یکی از دلایل راه اندازی سامانه شکایت را جامعه هدف آن دانست و گفت: با توجه به اینکه کشاورزان، روستاییان و عشایر از اقشار زحمتکش کشور هستند و به راحتی توانایی ارتباط با مدیران در استانها و مرکز را ندارند، لذا میتوانند با خیال آسوده به سامانه مراجعه و ثبت مشکل کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شودکه همین موضوع نقش مهمی در شفافیت بیش از پیش در عملکرد صندوق خواهد داشت.
سجاد سنگسری، رئیس مرکز بازرسی، ارزیابی عملکرد و ارتباطات مردمی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیز در این مراسم در خصوص الزامات قانونی رسیدگی به شکایات اعضای صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان وعشایر گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور حفظ حقوق شهروندی و حفظ سلامت اداری ظرف ده روز مدیران ما در صندوق باید پاسخگوی شکایات بیمه گذاران باشند، همچنین یک نسخه از گزارشات به مرکز بازرسی وزارتخانه ارسال خواهد شد.