پخش زنده
امروز: -
مدیرکل تامین اجتماعی استان یزد: کارگران در صورت ارسال نکردن لیست و واریز حق بیمه میتوانند از کارفرما شکایت کنند.
میرزایی در گفتوگو با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد گفت: کارگران در صورتی که کارفرما نسبت به ارسال لیست واریز حق بیمه بیمه شدگان در مهلت مقرر به سازمان تامین اجتماعی خودداری کند، میتوانند نسبت به شکایت از کارفرما از طریق هیئتهای تشخیص و حل اختلاف ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اقدام کنند.
وی افزود: آنان میتوانند با مراجعه به شعب تامین اجتماعی در محدودهای که کارگاه قرار گرفته است، درخواست ادعای سوابق حق بیمه خود را به سازمان تامین اجتماعی ارائه دهند.
مدیرکل تامین اجتماعی استان ادامه داد: در صورت ارائه مدارک و مستندات قطعا ورود خواهیم کرد و در صورت اثبات این ادعا حق بیمه لازم را از کارفرما اخذ کرده و سوابق را در سیستم برای آنها لحاظ میکنیم.
میرزایی اظهار داشت: کارگران گرامی برای مشاهده سوابق خود به سامانه تامین اجتماعی مراجعه و در صورت مشاهده هرگونه مغایرت، اعتراض خود را در این سامانه ثبت کنند.