پخش زنده
امروز: -
عدم توجه کافی به برندسازی محصولات فناورانه در خراسان رضوی باعث شده بسیاری از دستاوردهای پژوهشی این استان نتوانند به جایگاه واقعی خود در بازار دست یابند.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی خراسان رضوی گفت: در سالهای گذشته، تمرکز اصلی جهاد دانشگاهی بیشتر بر تولید دانش فنی و توسعه محصولات فنی بوده و به مقوله برندسازی نیز کمتر توجه شده و بر این اساس بسیاری از محصولات جهاد دانشگاهی ، در بازار شناخته و معرفی نشده است.
مسعود گلستانیپور روز سه شنبه با اشاره به تولیدات موفق جهاد دانشگاهی خراسان رضوی در حوزههایی مانند صنایع غذایی، پزشکی و فناوریهای نوین افزود: محصولات بسیار ارزشمندی همچون زخمپوشهای پیشرفته، ایمپلنتهای دندانی متخلخل و سیستمهای کشت بدون خاک را تولید و معرفی کردهایم اما این محصولات به دلیل عدم برندسازی مناسب، نتوانستهاند آنگونه که باید در بازار شناخته شوند.
این محقق جهاد دانشگاهی گفت: برندسازی تنها به معنای نامگذاری روی محصولات نیست بلکه شامل ایجاد اعتماد، معرفی مزایای محصول و ارتباط موثر با بازار می شود.
گلستانی افزود: برای موفقیت در بازار، باید برندسازی را به عنوان بخشی جداییناپذیر از فرایند توسعه محصول در نظر بگیریم و بتوانیم محصولاتمان را بهطور موثرتری با تبلیغات به بازار معرفی و از ظرفیتهای موجود نیز به درستی استفاده بکنیم.