پخش زنده
امروز: -
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: ۵ خط تند رو و یک خط ال آر تی در مطالعات جامع در مدیریت شهری قزوین تعریف شده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، عرشیان در گفتگوی حضوری با برنامه روی خط باشید گفت: یکی از خطهای تندرو برای دانشگاه بین المللی تا میدان آزادی و راه آهن تعریف شده است.
وی افزود: این طرحها در کمیته فنی مصوب شده که نیازمند اصلاحاتی بود، قرار شد ظرف ۲ هفته آینده رفع شود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: این خط ۶ کیلومتری از دانشگاه بین الملل تا میدان آزادی در فاز اول و از میدان آزادی تا راه آهن در فاز دوم است.
به گفته عرشیان، این خط در قالب ۱۳ ایستگاه برای محور شمال به جنوب در بودجه سال ۱۴۰۴ تعریف شده است.
وی اظهار امیدواری کرد: بعد از تصویب در شورای اسلامی شهر، سال آینده اجرای این طرح آغاز شود.
به گفته عرشیان، در شهر قزوین برای اولین بار در بین مراکز استانهای کشور مطالعات جامع مجموعه شهری قزوین در سال ۱۳۹۳ انجام شد و افق این طرح تا سال ۱۴۱۰ است.
وی افزود: این طرح در قالب سه افق کوتاه مدت تا ۱۳۹۵، میان مدت تا سال ۱۴۰۰، بلند مدت تا ۱۴۱۰ و در ۶ محور تعریف شده که نیاز به توجه و تلاش ویژه است تا قدمهای خوبی برداریم.
وی در خصوص خاموشیهای چراغهای راهنمایی و رانندگی گفت: ۱۱ درصد تقاطعها به انرژی خورشیدی وصل هستند که سال پیش به عنوان پایلوت کار شد، اما سیستمی که داریم نتوانسته به لحاظ فناوری پاسخگوی قطعی برق باشد و جلساتی با دوستان دانش بنیان داشتیم و متاسفانه در اجرا دانش این دوستان قابل اجرا نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین با اشاره به اینکه صفحههای خورشیدی برای مصارف عمومی خوب و انرژی پاکی هستند، افزود: این صفحهها برای سیستمهای چراغهای هوشمندی که بتواند در لحظه تصمیم گیری بکند نیازمند برق پایدار است و طی جلساتی ۳ دستور کار داشتیم که چراغهای راهنمایی که در مسیر بیمارستانها و برقهای پایدار وجود دارد به این برقها وصل شود.
عرشیان افزود: به ۲ شرکت دانش بنیان هم در بحث انرژی و باتری ماموریت داده شد که اگر جواب دهد میتوانیم در کشور پایلوت باشیم.
عرشیان ضمن اشاره به اینکه نزدیک به ۷۲ درصد تصادفات فوتی مربوط به عابر و موتور سیکلت است اضافه کرد: در بحث موتور سیکلت ۹۰ درصد تصادفات فوتی مربوط به عبور از چراغ قرمز است از جمله تقاطع صداوسیما و شورا که در راس عبور از چراغ قرمز وجود دارد و متاسفانه گروه سنی این موتور سواران هم کمتر از ۲۰ سال است.
عرشیان با اشاره به اینکه شهر قزوین نیازمند ۵ هزار و ۴۵۰ فضای پارک در هسته مرکزی شهر است، گفت: حدود ۳ هزار و ۸۰۰ فضای پارک تامین است و حدود بیش از هزار پارکینگ کمبود داریم و نکته قابل تامل این است که بیش از ۳۶ درصد پارکینگها خالی است و پر نمیشود.
وی گفت: مردم در معابر پارک میکنند و پارک دوبل انجام میدهند که مطالعات کاملی در خصوص شیوه مدیریت هسته مرکزی شهر توسط مشاوران قوی کشوری انجام شد که موضوع ضرورت تقویت حمل و نقل عمومی، آشفتگی ترافیکی و آشفتگی ترافیک معابر، از جمله آنها است.
وی در در خصوص دسترسی ناصر آباد به اتوبان هم افزود: این دسترسی غیر استاندارد بود که در شورای ترافیک از ۵۴ نقطه اثرات این دسترسی به آزاد راه بررسی و بر اساس مصوبه شورای ترافیک ۲۴ نقطه مسدود شد.