افزایش ۱۵ درصدی تماسهای مزاحمی با اورژانس ۱۱۵ مشهد
تماسهای مزاحمی با اورژانس ۱۱۵دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتدای سال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال، بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد، یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی را مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ دانست که موجب تاخیر در ماموریتهای امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکتههای قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی میشود.
دکتر علی یزدانی افزود: در ۹ ماه امسال ۳۶ هزار و ۷۰۶ تماس مزاحمی با اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده است.
او بیان کرد: در این مدت کل تماسهای مردمی با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد، ۹۵۴ هزار و ۳۵۷ تماس مردمی بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال شش درصد افزایش داشته است.
به گفته وی، از مجموع تماسهای مردمی برقرار شده با اورژانس این دانشگاه، نزدیک به چهار درصد مزاحمی، بیش از ۴۵ درصد تماسهای نامرتبط، نزدیک به ۲۰ درصد تماس مشاورهای و ۳۱ درصد تماس منجر به ماموریت بوده است.
رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اگرچه تاکنون از طریق آموزشهای همگانی و اطلاع رسانیهای عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمتها ادامه دارد.
دکتر یزدانی با بیان اینکه تماسهای مزاحمی و نامرتبط بازی با جان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمتهای تلفنی با سیستمهای امدادرسان مورد تاکید است.