پخش زنده
امروز: -
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی گفت: نوسازی ناوگان حمل فرآورده نفتی یکی از اولویتهای شرکت ملی پخش است.
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ گفت:با توجه به شرایط ناترازی موجود، اولویت اول شرکت ملی پخش، به غیر از بحث حمل و نقل، تأمین سوخت نیروگاهها است. در ماه گذشته (آذر ماه)، روزانه حدود ۵۱ میلیون لیتر نفت گاز و تقریباً ۲۴ میلیون لیتر نفت کوره به نیروگاههای کشور تحویل داده شد. بیشتر این تحویلها به نیروگاههای نیمه شمالی کشور بوده است.
عرب عامری افزود: روزانه بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون لیتر از سوخت مورد نیاز نیروگاهها را از طریق نفتکشهای جادهپیما تحویل میدهیم. همچنین حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون لیتر از نفت گاز مورد نیاز را ه بیشتر از جنوب کشور تامین میشود.
عرب عامری گفت: با توجه به اینکه عمده تولید و واردات کشور از جنوب و عمده مصرف در شمال کشور است، نیازمند تقویت و نوسازی ناوگان حمل و نقل هستیم. با دو رویکرد تقویت ناوگان قدیمی و اضافه کردن ناوگان جدید، تلاش میکنیم تا تعداد فرآوردههای بیشتری را از جنوب به شمال کشور منتقل کنیم.
مدیر تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی بیان کرد: طبق برنامهای که داریم، هزار ناوگان از ۱۶ هزار ناوگان موجود به عنوان نوسازی حذف میشود و ۳ هزار و ۵۰۰ ناوگان جدید اضافه میشود که در مجموع نزدیک به ۲۰ هزار ناوگان خواهد بود.
عرب عامری افزود: انتقال فرآوردهها در داخل کشور از سه طریق ریلی، جادهپیما و خط لوله انجام میشود. هر کدام از این روشها محدودیتهای خاص خود را دارند، اما نفتکشهای جادهپیما محدودیتهای کمتری را درمقایسه با سایر روشها دارند. نفتکشهای جادهپیما به دلیل سرعت و سهولت، بهترین وسیله حمل در حال حاضر هستند. خط لوله از لحاظ حجمی بسیار کمک کننده است، اما در برخی موارد زمان انتقال مهم است که نفتکشها میتوانند سریعتر عمل کنند.
عرب عامری بیان کرد: آخرین نوبت تقویت ناوگانها در سال ۱۳۹۳ بوده و از آن به بعد نوسازی نشده است. امسال رویکرد استفاده از تولید داخلی و رونق صنعت خودروسازی در نظر گرفته شده است. باتوجه به اینکه ناوگانهای جدید قدرت حمل بیشتری دارد بنابراین، میتوانیم برنامهریزی مناسبی برای انتقال فرآوردهها از جنوب به شمال داشته باشیم.