هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی دزفول در دستور کار شهرداری
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول گفت: اجرای طرح هوشمندسازی ناوگان اتوبوسرانی شهرستان در حال انجام است و انتظار میرود تا اوایل سال آینده محقق شود.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، علی وحدتیپور با بیان اینکه سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول از ادغام سازمان تاکسیرانی و اتوبوسرانی تشکیل شده است، گفت: مدیریت اتوبوس و تاکسیهای شهری، حمل و نقل دانشآموزی، انجمن صنفی وانت کمپرسیها و جایگاههای سی ان جی، مراکز معاینه فنی و پارکینگهای سطح شهر را برعهده دارد.
وی افزود: کارهای اولیه برای اجرای این طرح انجام شده است که در صورت تحقق آن، علاوه بر حذف پول نقد، شهروندان از زمان رسیدن اتوبوس مطلع خواهند شد، در صورت ایجاد مشکل برای هر اتوبوس شهروند مطلع خواهد شد که این امر در صرفه جویی وقت و ارتقای کیفیت خدمات به شهروندان موثر خواهد بود.
وحدتی پور با بیان اینکه تحقیقات گستردهای برای اجرای این طرح انجام و مجوزهای اولیه دریافت شدهاند، ادامه داد: تاییدیههای فنی این طرح گرفته شده و در مرحله اخذ قرارداد هستیم و امیدواریم هوشمندسازی ۳۰ دستگاه اتوبوس شهری دزفول اوایل سال آینده محقق شود.
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول درخصوص فعالیت ناوگان اتوبوسرانی دزفول میگوید: ۱۰ مسیر اتوبوسرانی در حال حاضر در سطح شهر دزفول فعال است که در صورت تامین راننده، امکان ارتقا به ۲ برابر این ظرفیت وجود دارد، ضمن اینکه ساعت حرکت اتوبوسها با آغاز سال تحصیلی براساس فعالیت مدارس تنظیم و برخی خطوط احیا و تقویت شد به طوری که ۲ اتوبوس در مسیر زیباشهر راه اندازی و خطوط اتوبوس شهری در مناطقی مانند کوی سعدی، دانشگاه پیام نور اضافه شد.
وی به فشار کاری رانندگان اتوبوسهای شهری اشاره و اضافه کرد: هر راننده به علت نبودن نیروی موردنیاز، به اندازه ۲ نفر کار میکند و فشار کاری زیادی متحمل میشود، زیرا علاوه بر خطوط تعیین شده، حمل و نقل برنامههای ملی و فرهنگی، آموزشی، اداری و دولتی را نیز برعهده دارند که قدردان آنها هستیم.
وحدتی پور با اشاره به کمبود ناوگان اتوبوسرانی در دزفول، گفت: مجوزی برای استخدام راننده اتوبوس با وجود متقاضیان فراوان وجود ندارد که پیگیریهایی در این خصوص انجام شده و امید است بزودی مجوز افزایش راننده دریافت و ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی با همکاری شورای شهر ۲ برابر شود. برخی مناطق مانند پایگاه، پادگان، مسکن مهر زیباشهر، فرهنگ شهر، بهاران و پانصددستگاه، نیازمند فعال کردن خط اتوبوس شهری هستند، ضمن اینکه خطوط مناطقی مانند مهرشهر و زیباشهر نیز باید تقویت شوند.
وی وجود معابر کم عرض و اتوبوسهای پهن پیکر را یکی از معضلات سازمان اتوبوسرانی دزفول عنوان کرد و افزود: این موضوع علاوه بر مزاحمت برای تردد شهروندان باعث ایجاد زحمت برای رانندگان اتوبوس شهری شده است، برای دریافت تعدادی ون پیگیریهایی توسط نماینده دزفول انجام شده که اگر محقق شود امکان فعال کردن آنها برای خطوط کم عرض فراهم خواهد شد.
دزفول، نیازمند طرح مطالعاتی در حوزه حمل و نقل
علی وحدتیپور با بیان اینکه دزفول، نیازمند طرح مطالعاتی در حوزه حمل و نقل است که کلید آن توسط شهرداری زده شده است، ادامه داد: در صورت اجرای طرح جامع حمل و نقل، به همه شهرستان به صورت یکپارچه خدمات رسانی خواهد شد و خطوط اتوبوس بی آر تی و مترو در این طرح دیده خواهد شد.
وی در خصوص راه اندازی سرویس مدارس در برخی مناطق محروم میگوید: سرویس مدارس در برخی مناطق مانند کوی مدرس، طالقانی و کارون فعال نبود که با توجه به تقاضاهای مردمی، از رانندگان معین استفاده و سرویس مدارس برقرار شد که ضمن ارایه خدمات، شاهد اشتغالزایی در این مناطق هستیم.
کارواش اتوماتیک اتوبوس دزفول آماده رونمایی
وحدتیپور با بیان اینکه کارواش اتوماتیک سازمان اتوبوسرانی دزفول دچار مشکل شده بود و برای تعمیر آن ۲۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز بود که با ظرفیت کارکنان و صرف ۶ میلیارد ریال بازسازی شد، افزود: کارواش اتوماتیک طی روزهای آینده راه اندازی و امکان استفاده از آن فراهم خواهد شد.
بزودی؛ رونمایی از اتوبوس رستوران دزفول
سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری دزفول ادامه داد: اتوبوسرستوران آماده تحویل به سرمایه گذار است که به زودی وارد چرخه خواهد شد و علاوه بر ارایه خدمات رستورانی در زیباسازی مبلمان شهری نیز موثر خواهد بود.
وی افزود: اتوبوس رستوران در ۲ طبقه تعبیه شده و به عنوان یک رستوران سیار در نقاط مختلف شهر فعالیت خواهد کرد.