پخش زنده
امروز: -
دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری استعلام نشانی افراد برای ارائه خدمات را سامانههای ثبت احوال دریافت کنند.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به تصویب هیئت وزیران در آبان امسال گفت: تاکنون درحدود ۶۵ وزارتخانه و دستگاه اجرایی ملی و تمامی زیرمجموعههای استانی این وزارتخانهها درحال بهره برداری از سرویس استعلام نشانی محل اقامت قانونی ثبت احوال میباشند.
مجتبی یکتامنش افزود: چنانچه نشانی محل سکونت هر یک از هموطنان تغییر نماید، به جهت جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی در دریافت خدمات دولتی، باید نشانی جدید محل اقامت خود را در مدت زمان کمتر از ۲۰ روز از طریق سامانهی هویت یکتای ملی ایرانیان ثبت احوال (سهیم) بروز رسانی کنند.
وی گفت: این سامانه با هدف تحقق نظام هویت معتبر در فضای مجازی و احراز هویت آسان، سامانه هویت دیجیتال ایرانیان (هدا) در کنار سامانه سهیم راه اندازی شده تا خدمات الکترونیکی با سرعت و دقت و تعامل دوسویه به مردم ارائه شود.
یکتامنش افزود: شهروندان میتوانند برای اعلام تغییر آدرس و کدپستی خود به سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) به آدرس www.sahim.sabteahval.ir مراجعه و ظرف مدت کمتر از پنج دقیقه به صورت رایگان اقدام کنند.