پخش زنده
امروز: -
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربى بر لزوم برنامهریزی دقیق برای کیفیت بخشی به نظام آموزشی و پرورشی تاکید کرد.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،«علی مطهری» مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربى، در دومین جلسه کمیته تخصصی آموزشی و پرورشی استان گفت:تمام اقدامات و امورات در مجموعه آموزش و پرورش باید برای تقویت و ارتقای مدارس انجام پذیرد و برای نیل به هدف بایستی برنامهریزی دقیق و همراه با شناسنامه اجرایی تدوین شود.
وی افزود:اگر دانشآموزان به معنای واقعی تحول و کیفیت بخشی رسیدند، در این شرایط ما موفق بودهایم ولی تا زمانی که مفهوم کیفیت بخشی در مدارس پیگیری و اجرایی نشود، تمام تلاشها و زحمات مجموعههای اداری بی نتیجه است.
او گفت:کیفیت بخشی را در ۳ بخش دنبال میکنیم؛ هم از نظر فضای آموزشی، هم از منظر محتوای تدریس و هم از نظر نیروی انسانی. البته نیروی انسانی در این میان از تمام محورها مهمتر بوده و باید زمان بیشتری برای تربیت، توانمندسازی و بهبود شرایط تدریس در کلاسها انجام پذیرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربى افزود:«مدرسه» محور تحول و «عوامل اجرایی» به عنوان عامل تحول در آموزش و پرورش شناخته میشند. در این زمینه باید تمام عوامل اجرایی از سطح ادارات تا مدارس به صورت جدی پیگیر ارتقای سطح محور تحول یعنی مدرسه باشند.
مطهری گفت:تحقق تحول در سیستم آموزش و پرورش نیازمند پیگیری جدی است. برای رسیدن به تحول واقعی نیازمند این امر هستیم که به صورت دائم و با روشهای مختلف نسبت به نظارت و پیگیری امور وارد شویم.
او گفت:یکی از مهمترین موضوعات در آموزش و پرورش، بحث بازماندگان از تحصیل و نیز تارکین تحصیل است. نقش محوری معلمان، مدیران مدارس و نیز عوامل اجرایی در حوزه ادارات آموزش و پرورش را باید در این خصوص به طور کامل ایفا کنیم.
او بیان کرد:نباید از کنار آمار ارائه شده کشوری گذر کنیم. بایستی تمام آمار مورد بررسی و تحلیل دقیق قرار گیرند و شرایط مناسب و کافی برای بهبود وضعیت آماری استان از هر نظر ایجاد شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان آذربایجانغربى گفت:هر واحد و قسمتی از آموزش و پرورش که ظرفیتی برای بهبود کیفیت آموزشی و پرورشی دارد، باید تمام ظرفیت خود را در اختیار این بخش قرار دهد و کلیت تمرکز فعالیتی خود را به سوی تقویت مدارس و بهبود و ارتقای سطح کیفیتی مدارس اختصاص دهد.