پیشنویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی نهایی شد
وزارت فرهنگ و ارشاد با هدف ساماندهی و نظاممندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی پیشنویس سند تبلیغات تجاری در این فضا را تدوین و ارائه کرده است.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از مرکز ملی فضای مجازی، این سند با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شده است.
این پیشنویس از مجموعه اسناد اقدامات کلان «سند راهبردی جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی» با هدف ساماندهی و نظارت بر تبلیغات تجاری در فضای مجازی، جهت بررسی و تصویب به مرکز ملی فضای مجازی ارائه شد.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی تدوین این سند بوده، که به دنبال ساماندهی و نظاممندسازی تبلیغات تجاری در فضای مجازی در راستای ارتقای اعتماد و اطمینان، رعایت ارزشهای اسلامی و ایرانی و مهمتر از همه، حفظ حقوق مصرفکنندگان و مردم است.
تنظیمگری تبلیغات در فضای مجازی، منجر به سالمسازی و شفافسازی اقدامات شده و این اقدام، انگیزه کسبوکارها برای فعالیت در پیامرسانها و سکوهای داخلی را با توجه به وجود آمدن فضایی امن و قانونمند، تقویت خواهد کرد.
براساس این پیش نویس، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مسئول پیگیری تخلفات و اعلام آنها خواهد بود و در صورت عدم همکاری متخلفان، وزارت ارشاد میتواند از طریق مراجع قانونی برای برخورد با آنها اقدام کند.
وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیما، وزارت صمت، سازمان ثبت و املاک کشور، وزارت اقتصاد و امور دارایی، صنوف مرتبط، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دادستان کل کشور نسبت به تهیه پیشنویس سند تبلیغات تجاری در فضای مجازی اقدام خواهد کرد.
بررسیهای تکمیلی این سند در حال حاضر در معاونت محتوای مرکز ملی فضای مجازی انجام شده است و به زودی اولین جلسه بررسی نهایی در کمیسیون عالی ارتقای تولید محتوای فضای مجازی کشور برگزار میشود.