در کارگروه دفاتر پیشخوان دولت آذربایجان غربی مطرح شد:
دستگاه های اجرایی باید خدمات دهی را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی در بیست وپنجمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت ضمن اشاره به ضرورت واگذاری خدمات دستگاه های اجرایی به دفاتر پیشخوان گفت: واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت، زمینه ساز کاهش هزینههای غیر ضروری است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در بیست وپنجمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی استان گفت: با الزاماتی که در قانون پیش بینی شده است باید دستگاهها بیش از پیش به واگذاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت و الکترونیکی کردن خدمات اقدام کنند.
وی افزود:با توجه به افزایش دفاتر پیشخوان دولت انتظار میرود دستگاههای اجرایی طبق قانون و در راستای تسریع در ارائه خدمات دولت به مردم اقدامات لازم را برای برون سپاری خدمات انجام و خدمات دهی را به دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.
رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان افزود: توسعه دفاتر موجب تسهیل در ارائه خدمات در دور افتادهترین نقاط روستائی و کاهش آلودگی محیط زیست شده و هزینههای عمومی را کاهش میدهد لذا با حمایت از این دفاتر باید در راستای رفاه حال مردم گام برداریم.
جلیلی نژاد به پارهای از مشکلات ارائه خدمات اشتراک پذیری گاز و عدم پاسخدهی اداره کل امور مالیاتی استان به استعلامات دفاتر اشاره و راه کارهای عملی را جهت رفع مشکلات موجود ارائه کردند.
وی با اشاره به اینکه دفاتر ICT روستایی باید عامل تحول دیجیتال در روستاها باشند افزود: صدور پروانههای دفاتر ICT روستایی و پیشخوان دولت با هدف دسترسی آسان تمامی مردم به خدمات دستگاههای اجرایی، توسعه و افزایش این خدمات در کلیه نقاط استان و الکترونیکی شدن فرآیندها میباشد.
بر اساس این گزارش در بیست و پنجمین جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت، پرونده ۵۵ متقاضی راه اندازی دفتر پیشخوان دولت وبخش عمومی غیردولتی و تعداد ۱۰ دفتر ICT روستایی بررسی و به تصویب رسید.