پخش زنده
امروز: -
شهردار کلانشهر شیراز گفت: طرح تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبنموسی (ع) برای تکمیل حلقه پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی است که تلاش شده در بازه زمانی معین به بهرهبرداری برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،محمدحسن اسدی با تأکید بر توزیع عادلانه خدمات و امکانات در نقاط مختلف گفت: اگر امروز در شمال غربی شیراز طرح عظیم زیرگذر گویم در دست اجرا است، در جنوب شرقی این کلانشهر نیز پروطرحهایی از قبیل تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبنموسی (ع) را در دست اجرا داریم که تلاش میکنیم تا در بازه زمانی معین به بهرهبرداری برسد.
وی تکمیل حلقه پیرامونی جنوب شرقی به شمال غربی شیراز، کاهش بار ترافیکی بولوار رحمت بااتصال این بلوار به کمربندی شیراز "بزرگراه امام خمینی (ره) "، دسترسی به بولوار مدرس و فرودگاه شیراز و کاهش تصادفات و ایمنی در تردد شهرکهای مجاور کمربندی را ازجمله اهداف اجرای این طرح برشمرد.
اسدی گفت: هزینههای زیادی صرف عملیات اجرایی، تملکی و جابجایی تأسیسات این طرح شده است.
وی در ادامه به تشریح بخشی از مشخصات فنی طرح تقاطع غیرهمسطح نواب-کمربندی- احمدبنموسی (ع) پرداخت و گفت: پل شماره یک "کمربندی به بولوار احمدبن موسی (ع) " این طرح در حدود ۱۱۰۰ متر طول رمپ ورودی تا خروجی آن است و ۶۶۰ متر طول عرشه و ۱۳.۵ متر عرض دارد که بر روی ۱۳۶ عدد شمع و ۵۲ عدد ستون قرارگرفته است و در حال حاضر بتنریزی، غلاف و فوم گذاری و عایقکاری عرشه سگانت این پل در حال انجام است و حدود ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز پل شماره ۲ این پروژه "بلوار نواب صفوی به مهدیآباد" را نیز شامل ۲ عرشه موازی به طول ۱۴۸ متر، عرض ۱۴.۵ متر در ۱۰ دهانه عنوان کرد و افزود: این پل که بر روی ۹۶ عدد شمع و ۲۴ عدد ستون اجرا میشود، در حال حاضر بتنریزی مرحله نخست به همراه غلافگذاری و فومگذاری عرشه آن در حال انجام است و حدود ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
اسدی عنوان کرد: پل سوم این طرح در دهه فجر سال گذشته به بهرهبرداری رسیده است.