پخش زنده
امروز: -
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: مطالعات تکمیل تقاطع های غیر همسطح شبکه معابر شهر تهران با هدف اولویت دهی به شیوه حمل و نقل همگانی و حمل و نقل پاک انجام شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، شهریار افندیزاده گفت: زمان تاخیر در شهر تهران حدود ۴۰ درصد از زمان سفر شهروندان را شامل میشود و آنچه مسلم است کاهش تاخیر در تقاطعها علاوه بر پیشگیری از اتلاف وقت، باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش شاخصهای آلودگی هوا میشود.
آقای افندیزاده افزود: در این مطالعه پس از بررسی طرح تفصیلی شهرسازی تهران، پیشنهاد مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، سازمان فنی و عمرانی، سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران و طرح سابق جامع حمل و نقل، پتانسیل ساخت تعداد ۱۱۱ تقاطع غیر همسطح در شهر تهران با توجه به اولویت ایجاد دسترسیهای مناسب برای تردد وسایل حمل و نقل همگانی، توسعه حداقلی و متوازن شبکه معابر شهر تهران، رفع گرههای کور ترافیکی، توجه به مناطق حاشیهای و ایجاد دسترسی های مناسب به عنوان دروازههای ورودی شهر تهران، بررسی هزینه و فایده احداث یا تکمیل تقاطع غیر همسطح، رعایت سلسله مراتب عملکردی شبکه معابر شناسایی شد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران گفت: تمامی تقاطعهای پیشنهادی در مدل کلاننگر شهر تهران مدلسازی و ارزیابی شده و پس از بررسیهای انجام شده، در نهایت ۵۱ تقاطع غیر همسطح برای احداث یا تکمیل در شهر تهران تا افق سال ۱۴۰۸ پیشنهاد شدند .
آقای افندیزاده با اعلام اینکه مناطق حاشیهای ۱۸ و ۲۲ به ترتیب با ۱۵ و ۱۱ درصد بیشترین سهم را از تعداد تقاطعهای غیرهمسطح دارند گفت: منطقه ۱۸ با اتصال به محورهای اسلامشهر و جاده ساوه، دارای تردد بالای وسایلنقلیه سنگین و حمل بار است و ایجاد دسترسهای مناسب در بزرگراههای این منطقه تعداد گرههای ترافیکی ورودی شهر تهران را کاهش میدهد،همچنین منطقه ۲۲ نیز دروازه غربی شهر تهران محسوب شده و منطقه نوسازی است که جاذب جمعیت است و تکمیل تقاطعهای غیرهمسطح آن با توجه به تکمیل نشدن شبکه معابر فعلی ضروری بهنظر میرسد.
وی افزود: مناطق ۶ و ۱۶ نیز با اختصاص ۹ درصد از تعداد تقاطعهای غیرهمسطح در رتبه بعدی قرار دارند.