رئیس سازمان نوسازی مدارس:
توجه به اقتصاد مدرسه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: اگر ۱۰۰ هزار مدرسه از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره ببرند، میتوانیم به رفع بخشی از ناترازی نیاز برق کمک کنیم.
![توجه به اقتصاد مدرسه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی توجه به اقتصاد مدرسه در ساخت و توسعه فضاهای آموزشی](/files/fa/news/1403/5/10/11373139_583.jpg)
به گزارش
خبرگزاری صدا وسیما، حمیدرضا خانمحمدی در نشست پایش برنامه زیرنظام تامین فضا، تجهیزات و فناوری سندتحول بنیادین افزود: سهم آموزش و پرورش در شکلدهی جامعه مشخص است و هر امری در جامعه ریشه در این نهاد بزرگ دارد.
وی گفت: راه پیشرفت و توسعه ایران عزیز از مدرسه میگذرد و پیشرانی فضا و تجهیزات این نهاد به نهضت مدرسهسازی ایران محول شده است.
خانمحمدی نقشه راه سند تحول را گام بلندی به سوی مدرسه دوستداشتنی دانشآموزان دانست و تاکید کرد: در سند تحول فرآیند تربیت صرفا در کلاس درس اتفاق نمیافتد بلکه محیطهای تربیتی از قبیل آزمایشگاه – کتابخانه – سالنهای ورزشی ـ کارگاه - نمازخانه و ... بیشتر مورد توجه قرار گرفتند، لذا سازمان نوسازی در دوره جدید توجه ویژهای به محیطهای یادگیری دارد تا فضای مدرسه مورد علاقه و رغبت دانشآموزان قرار گیرد.
وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل آزمایشگاه مرکزی ادامه داد: در دوره جدید توسعه محیطهای یادگیری بهطور جدی مورد توجه قرار گرفت و افتتاح مدرسه به آمادهسازی محیطهای یادگیری مورد نیاز مشروط شده است. تاکید شد مدرسهای که نمازخانه آماده نداشته باشد افتتاح نشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: حسب مبانی نظری سند تحول بنیادین همه دستگاهها باید به نظام تعلیم و تربیت در پیشبرد ماموریتها کمک کنند، لذا باید سهم اعتبارات مسئولیت اجتماعی دستگاهها در قبال اجرایی کردن سند زیرنظام فضا، تجهیزات و فناوری و ساخت و تجهیز مدارس ایران مشخص باشد.
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور افزود: سازمان نوسازی مدارس کشور با حدود ۲۰۰۰ نیروی انسانی متخصص از چابکترین دستگاهها در میان دستگاههای اجرایی کشور است و همتراز با نهادهای عمرانی کشور بهعنوان بازوان مستحکم همراه دولت در عرصه مدرسهسازی رو به جلو درحرکت است.
وي گفت: باید در ساخت و توسعه فضا اقتصاد مدرسه نیز مورد توجه قرار گیرد، ساحت تربیت اقتصادی تکلیفی در همین مسیر است، اگر به اقتصاد مدرسه در مدیریت توجه شود مدرسه نقطه اتکای دولت و کانون پیشرفت محله خواهد شد، به عنوان نمونه اگر ۱۰۰ هزار مدرسه از ظرفیت انرژی خورشیدی بهره ببرند میتوانیم به رفع بخشی از ناترازی نیاز برق کمک کنیم.