ضرورت بازنگری در نحوه توزیع شیرخشک و عملکرد بیمه در این بخش
عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: بیمهها در ماههای اخیر پول شیرخشکی را که داروخانهها به صورت نقدی از شرکتها میخرند، پرداخت نکردهاند.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، سید محمد جمالیان اظهار داشت: شیرخشک، وارد کشور شده و در این راستا مشکلی نداریم، اما بر اساس دستورالعملی که به داروخانهها ارائه شده تحویل و ارائه شیرخشک باید با نسخه پزشک باشد و در سامانه تیتک ثبت و پول آن هم به صورت بیمهای پرداخت شود.
وی افزود: متاسفانه بیمهها در ماههای اخیر پول شیرخشکی را که داروخانهها به صورت نقدی از شرکت میخرند، پرداخت نکردهاند و وقتی بیمهها پول را پرداخت نکنند داروخانه هم نقد نمیخرد و شرکتهای بیمه هم هیچ پاسخ قانع کنندهای برای چگونگی پرداخت بدهی ندارند. اگر از داروخانهها علت کمبود را جویا شوید برای اینکه توپ توی زمینشان نیفتد چیزی نمیگویند و تنها به این اکتفا میکنند که شیرخشک نیست و نمیخرم در حالی که مشکل اصلی این است که طی دو تا سه ماهی که با قانون و دستورالعمل جدید توزیع شیرخشک انجام شده، بیمهها کسورات زیادی را اعمال کردند و بعدها متوجه شدند که سامانه مشکل داشته و پول داروخانهها را نداده اند و داروخانهها هم میگویند که به صورت نقدی شیرخشک نمیخرم که هر روز با بیمه برای پرداخت طلبم با مشکل مواجه شوم.
نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس گفت: به عنوان مثال، فروشگاههای سیسمونی هم چندین برابر از مردم پول میگیرند بدون اینکه بیمه مابقی پول را پرداخت کند و اگر داروخانه بخواهد این میزان را بگیرد کارشناس غذا و دارو آن را به تعزیرات معرفی میکند در واقع در این رابطه سیستم توزیع مشکل دارد و بیمهها مشکل ایجاد کرده اند و نتوانسته اند این موضوع را به درستی مدیریت کنند.
وی افزود:کمبود شیرخشک را از رئیس سازمان غذا و دارو پیگیری میکنم. همچنین از مسئولان مربوطه میخواهیم که با حضور در کمیسیون توضیح دهند که چه برنامهای برای رفع این مشکل دارند.