مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر؛
جذب ۳ هزار دانشآموز نخبه در دانشگاه فرهنگیان
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب ۳۰۰۰ دانشآموز نخبه در زمینههای مختلف دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ علی تیرگیر افزود: امسال وزارت آموزش و پرورش با همکاری دانشگاه فرهنگیان تصمیم به جذب ۳۰۰۰ دانشآموز نخبه در زمینههای مختلف دارد که این موضوع فرصت مناسبی برای دانشآموزان نخبه و بااستعداد است که ساکن مناطق کمبرخوردار، مناطق عشایری و مناطق مرزی هستند.
وی گفت: در پایه دوازدهم، دانشآموزان بااستعدادی داریم که در زمینههای فرهنگی هنری، دینی، ورزشی و علمی و... فعالیتهای خوبی دارند و از این فرصت و موقعیت میتوانند برای ورود به دانشگاه فرهنگیان استفاده کنند و بهعنوان یک معلم کارآمد در منطقه خود مشغول بهکار شوند؛ در این بخشنامه دستورالعملها را به مدیران استانها ابلاغ کردیم و از آنها خواستیم که اطلاعرسانی دقیق و شفاف را به دانشآموزان داشته باشند و برای معرفی دانشآموزان مستعد اقدام به عمل آورند که دانشآموزان مستعد و توانا بتوانند از این فرصت نهایت استفاده را ببرند.
تیرگیر افزود: طبق تفاهمی که با سازمان نوسازی و با همکاری معاونت تربیتبدنی انجام دادیم، دستورالعملهای لازم به اداره کل نوسازی استانها ابلاغ شد که تمام سرویسهای بهداشتی نامناسب یا مدارسی که فاقد سرویس بهداشتی هستند در مناطق عشایری و مرزی در این تابستان بازسازی و تعمیرات لازم صورت گیرد و مدارس، به سرویسهای بهداشتی مناسب مجهز شوند که از اول مهر دیگر شاهد این موضوع نباشیم و مشکل سرویسهای بهداشتی مدارس در سال تحصیلی جدید حل شده باشد. این طرح در سال تحصیلی جدید اجرا خواهد شد؛ همچنین تجهیزات آموزشی لازم مانند میز و صندلی و وسایل آزمایشگاهی و... در مدارسی که این امکانات محدود و با کیفیت پایینتری هستند با همکاری سازمان نوسازی مدارس تحت عنوان پروژه مهر و فراتر از آن صورت گیرد که توانسته باشیم در راستای تجهیز زیرساختهای آموزشی در مدارس عشایری گام مهمی برداشته باشیم.
مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش درباره آییننامه انسداد مبادی بیسوادی و جذب بازماندگان از تحصیل که در هیات دولت در حال بررسی است، گفت: با توجه به وضعیت، پراکندگی و شرایطی که در جامعه عشایر داریم در این راستا برای جلوگیری از ترک تحصیل دانشآموزان یا به تعبیر دیگر انسداد مبادی بیسوادی کارهایی در حال انجام است که هنوز جزئیات آن تصویب و ابلاغ نشده است. در این آییننامه، خواستهها و مطالباتی داریم که حتما در این دستورالعمل گنجانده میشود و پس از تصویب به مدارس ابلاغ خواهد شد که در مناطق مرزی، عشایری و مناطق کمبرخوردار بهعنوان یک اصل آن هم انسداد مبادی بیسوادی بهصورت ویژه و خاص مورد پیگیری قرار میگیرد.