پخش زنده
امروز: -
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی گفت: خرداد امسال بیش از یک میلیون فهرست حق بیمه به صورت هوشمند ارسال شده که تقریبا شامل همه فهرست بیمههایی است که باید در قالب کارگاهی دریافت میشد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای خدابنده با بیان اینکه از چند سال قبل برای کارفرمایان امکان ارسال غیرحضوری فهرست بیمه فراهم شده است گفت: از خرداد امسال با هوشمند شدن این سامانه، کنترل استانداردها و قوانین فهرست بیمه آن به صورت برخط و در لحظهای انجام میشود که چنانچه مغایرتی در این فهرست وجود داشته باشد (برای مثال اسم درست وارد نشود یا عنوان شغلی) در همان زمان به صورت برخط، به کاربر اعلام میشود.
وی افزود: کارفرمایان میتوانند به سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir مراجعه کنند و با وارد کردن نام کاربری و کلمه عبور در صفحه مربوطه از سربرگ کارفرمایان، فهرست بیمه کارگاه خود را ارسال کنند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزود: آن دسته از کارفرمایانی که نخستین بار به این سامانه مراجعه میکنند، میتوانند پس از اخذ کد کارگاهی از شعبه، با ایجاد حساب کاربری، فهرست بیمه خود را ارسال کنند
وی افزود: علاوه بر نشانی مستقیم سامانه، کارفرمایان میتوانند از طریق پنجره ملی دولت هوشمند هم به این سامانه دسترسی داشته باشند.
آقای خدابنده تاکید کرد کارفرمایان طبق ماده ۳۹ قانون تامین اجتماعی مکلفند فهرست بیمه هر ماه را حداکثر تا پایان ماه بعد به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند.
وی درباره برخی مواردی که هنوز امکان بارگذاری هوشمند برای آنها فراهم نشده است گفت: هم اکنون برای برخی کارگاهها به عنوان نمونه فهرستهای بیمه با ردیف پیمان (مانند مهندسین مشاور) به روش دستی به سازمان تامین اجتماعی ارسال میشود که در تلاشیم به زودی برای این دست از کارفرمایان هم این امکان به سامانه اضافه میشود.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی افزایش درگاههای پرداخت حق بیمه و بهبود رابط کاربری را در دستور کار این سازمان برای بهتر شدن خدمت رسانی در این حوزه دانست.
آقای خدابنده درباره وضع ارسال هوشمند فهرست بیمهها از ابتدای خرداد گفت: در این مدت مشکل خاصی گزارش نشده است و برای کارفرمایانی که فهرست بیمهها را بارگذاری کرده اند، اما هنوز موفق به پرداخت مالی نشده اند، پیامک ارسال میشود که میتوانند با وارد شدن به سامانه، پرداخت مالی را انجام دهند.
وی همچنین از ارسال پیامک سابقه ایجاد شده به بیمه شدگان پس از وصول حق بیمه خبر داد.
خدابنده، شمار کارشناسانی که در حوزه پشتیبانی فنی و زیرساختی پاسخگوی کاربران هستند را حدود یکصد نفر عنوان کرد و افزود: هموطنان در صورت بروز مشکل برای دریافت راهنمایی میتوانند در ساعات اداری به شعب سازمان تامین اجتماعی مراجعه کنند یا در هر ساعتی از شبانه روز با مرکز ارتباطات مردمی سازمان تامین اجتماعی به شماره ۱۴۲۰ تماس بگیرند.
رئیس مرکز فناوری اطلاعات، آمار و محاسبات سازمان تامین اجتماعی در پایان افزود: برای آشنایی بیشتر کارفرمایان با نحوه ارسال فهرست بیمه هوشمند فیلم آموزشی در سامانه سازمان تامین اجتماعی قرار داده شده است.