ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر نمای ساختمانی در مناطق پنجگانه
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه بر ضرورت تشکیل کمیته نظارت بر نمای ساختمانی در مناطق پنجگانه تاکید کرد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دکتر مرتضی پیری در دویست و هفتاد و دومین جلسه علنی صحن شورای اسلامی شهر ارومیه با انتقاد از بی توجهی به نکته و نظرات اعضای شورا در بررسی تصویب لوایح و مصوبات ارسالی گفت: نظرات تخصصی اعضای شورا در جلسات بررسی لوایح و مصوبات شورای اسلامی شهر ارومیه در صورتجلسهها آورده شود و همه نکته نظرات در مصوبات در ابلاغ و اجرا تاثیر گذار باشد.
وی با اشاره به ضرورت نظارت جدی شهرداری بر موضوع نما و هویت بخشی به شهر افزود: شهرداری به قید فوریت نسبت به تشکیل کمیته تخصصی نمای ساختمانی در مناطق پنجگانه در راستای نظارت و وحدت رویه نماها در زمان صدور پروانههای ساختمانی اقدامات لازم را انجام دهد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در انتقاد از کلی گویی و فاقد اطلاعات مالی لایحه ارسالی تهاتر ملک شهرداری بابت بدهی بیمه تامین اجتماعی اظهار کرد: شهرداری در ارسال لایحه به جای ارسال مباحث کلی، اطلاعات و گزارشات ریز مبالغ بدهی و علت بدهیها اعم از (حق بیمه پرسنل در قالب فعالیت سایر واحدها و همچنین تعیین بیمه پرداختی پرسنل واحدها و پروژههای عمرانی) مورد نظر را برای تصمیم گیری نهایی به شورا ارسال کند.
وی در ادامه با اشاره به لزوم صدور بخشنامه اعطای مشوقها در همه محلات هدف باز آفرینی در شهر ارومیه عنوان کرد: ضوابط تشویقی کالبدی برای نوسازی در کلیه مناطق هدف بازآفرینی در راستای بازسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده و ناکارآمد در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داده شود.
دکتر مرتضی پیری در بخشی دیگر از سخنان خود با سوال دلایل تاخیر در افتتاح پروژه زیرگذر شورا – شهید بهشتی و چگونگی روند اجرایی پروژه غیر همسطح آذربایجان از شهردار، شهردار در پاسخ با ارائه گزارشهای لازم از روند اجرایی و دلایل تاخیر در افتتاح پروژه شورا شهید بهشتی و پل آذربایجان گفت: پروژه زیرگذر شورا شهید بهشتی بمناسبت عید قربان و فاز B۴ پروژه پل آذربایجان در عید غدیر افتتاح میشود و در تلاش هستیم فاز B۱ پروژه غیر همسطح آذربایجان به مناسبت هفته دولت آماده بهره برداری شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به تصمیمات گرفته شده در جلسات گذشته شورا در رابطه با تخصیص مبالغ یارانهای برای اتوبوسهای بخش خصوصی خط شهری با سطح خوب ۶۵۰ هزار تومان و سطح متوسط ۴۵۰ هزار تومان پیشنهاد میکنم در جهت ایجاد وحدت رویه برای سطوح خوب و متوسط مبلغ ۵۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شود.