پخش زنده
امروز: -
۲ هزار و ۵۰۰ طرح بهصورت همزمان توسط مناطق یازدهگانه، سازمانها و معاونتهای شهرداری در این کلانشهر در حال اجراست.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس،شهردار شیراز در بازدید از دو سیل بند سعدی با اشاره به اجرای این دو طرح درسازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری، تصریح کرد: در تاریخ شهرداری این کلانشهر، اجرای حجم زیادی از پروژهها توسط این سازمان بیسابقه است.
محمدحسن اسدی افزود: اجرای دوربرگردان اردیبهشت، تقاطع جام جم، دو تقاطع در بلوار رحمت، دو تقاطع در بزرگراه شهید استوار، جهش آسفالت، پل مهدیآباد ازجمله طرحهایی است که توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز در حال اجرا است.
این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز ادامه داد:برای صرفهجویی، مدیریت زمان و امیدآفرینی در مردم نوبت شب راهاندازی شده است، بهگونهای که نوبت شب عمده پروژههای بزرگمقیاس فعال است.
وی اضافه کرد: طرحهای محرومیتزدایی، محله و مسجد محوری، زمینهای چمن مصنوعی، فرهنگسراها، پروژههای فرهنگی هم در شیراز فعال است و حتی یک پروژه نیمه تعطیل در این کلانشهر نداریم.
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز هم هدف از اجرای این دو سیل بند را کنترل سیلاب از ورودی رودخانه در مجاورت شهرک سعدی عنوان کرد و گفت: این دو سیل بند پس از بهرهبرداری، از بحران سیل جلوگیری خواهد کرد.
محمد امین با اشاره به رفع معارض مسیر اجرای دو طرح و آغاز عملیات عمرانی آن از آذرماه پارسال افزود: برنامه زمانبندی ۲۴ ماهه برای اجرای هر دو سیل بند پیشبینیشده است که البته زمان بهرهبرداری بهواسطه اینکه در ماههای بارندگی امکان کار در مسیر نداریم، بیشتردیدهشده است.
وی همچنین هزینه اجرای این دو سیل بند را ۲۳۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: سیل بند نخست در حال حاضر ۳۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هر دو طرح هم در نوبت روز و هم شب فعال است.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز هم در جریان بازدید از پایانه برونشهری سعدی خاطرنشان کرد: در مطالعات طرح جامع حملونقل و ترافیک شهر شیراز که در شهریورماه سال گذشته به شهرداری ابلاغ شد، تکلیف پایانههای درون و برونشهری مشخصشده و یکی از نقاطی که در محور شمال شرقی شیراز بهعنوان پایانه برونشهری پیشبینیشده، پایانه سعدی است.
هادی شه دوست شیرازی با تأکید بر این موضوع که بار سنگین ترافیک فعلی پایانه کاراندیش با احداث پایانه سعدی قطعاً کاهش پیدا خواهد کرد و مسیرهای محور شمال فارس از این مأخذ تغذیه خواهد شد، گفت: پایانه برونشهری علی بن حمزه (ع) هم به این محدوده منتقل خواهد شد و در کاهش ترافیک تقاطع غیرهمسطح ولیعصر (عج) نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
وی اضافه کرد: پایانه مرحوم زهتابزاده در میدان شیرودی هم هم جزو پایانههایی است که طرح مصوب دارد و در صورت همکاری و تعامل راهداری، پایانه مدرس به این پایانه منتقل خواهد شد و حجم ترافیک ابتدای بلوار مدرس را مدیریت خواهد کرد.
معاون حملونقل و ترافیک شهرداری شیراز اعلام کرد: پیشبینی لازم برای پایانهای با توجه به استقرار آزادراه شیراز-اصفهان هم در شمال غربی انجامشده و تا پایان امسال ساخت آن آغاز میشود.
شه دوست شیرازی عنوان کرد: با ساخت این سه پایانه، حجم ورودی به پایانه کاراندیش کاهش پیدا میکند.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز هم در خصوص روند ساخت این دو سیل بند عنوان کرد: این سازمان در سه بخش در حال اجرای دو سیل بند در سعدی است که هسته مرکزی نخستین سیل بند ۱۴ مترمربع ارتفاع دارد، دیوار سمت جنوبی آن نیز ۲۷ مترمربع به سمت کوه میرود و دیوار سمت شمال هم به طول ۲۲۵ متر تا کنار اتوبان در حال اجراست و همچنین یک حوضه آبریز دارد که خاکبرداری آن انجامشده است.
علی حسین عباسی خاطرنشان کرد: از آذرماه پارسال اجرای این سیل بند در دستور کار قرار گرفت و در بارندگی اخیر، دو بار آبگیری انجام شد.
وی اعلام کرد که با بهرهبرداری از این سیل بند، امکان ذخیره آب افزون بر ۷۵ میلیون لیتر فراهم میشود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز همچنین یادآور شد: خاکبرداری سیل بند دوم نیز به فاصله سه کیلومتر از سیل بند فعلی انجامشده و در تلاشیم تا طبق برنامه زمانبندی به بهرهبرداری برسانیم.
عباسی در بازدید از طرح احداث پایانه برونشهری سعدی گفت: محوطهسازی پایانه مسافربری سعدی در سه لایه راهسازی به وسعت ۱۴۰ هزار مترمربع توسط این سازمان در حال اجراست که دولایه آن انجامشده و پسازآن بتنریزی انجام خواهد شد.
وی تأکید کرد که این طرح طبق برنامه زمانبندی به بهرهبرداری خواهد رسید.