فراهم شدن قابلیت های جدید درسامانه مودیان مالیاتی
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد از فراهم شدن قابلیت های جدیدی درسامانه مودیان خبر داد.
۱- توسعه مدیریت کاربران فرعی
در منوی مدیریت کاربران و در بخش کاربران امکان تعریف کاربر فرعی با دریافت پیامک تایید از کاربر مورد نظر ایجاد شده است. لازم به ذکر است پیش از این در سامانه مودیان در بخش مدیریت کاربران امکان تعریف نقش وجود نداشت، صرفا تخصیص دو نقش پیش فرض «دسترسی کامل» و «مشاهده» برای کاربران فرعی امکان پذیر بوده که با بروزرسـانی صورت گرفته، امکان تعریف نقش با جزییات بیشتر در سامانه مودیان میسر شده است و در هنگام تعریف نقش، در بخشهایی از سامانه مودیان که امکان انجام واکنش وجود دارد مانند ثبت/ تایید /رد ، تعریف دسترسیهایی به تفکیک مدیریت و مشاهده و یا فقط مشاهده امکان پذیر شده است.
در این راستا لازم است موارد زیر مورد توجه قرار گیرد:
- در خصوص بحث تخصیص دسترسیهای صورتحسابها به کاربران، علاوه بر تخصیص دسترسی ها، باید دسترسی شعبه مورد نظر نیز به کاربر داده شود تا کار بر فرعی بتواند صورتحسابهای همان شعبه را مشاهده و یا مدیریت نماید.
- در هنگام حذف نقش با حذف نقشهای تعریف شده همه کاربران مشمول این، نقش از داشتن این دسترسی محروم خواهند شد.
۲ - امکان مشاهده حد مجاز ماده ۶ برای دورههای مختلف
در بخش داشبورد مدیریت کار پوشه، با انتخاب سال و دوره، امکان مشاهده حد مجاز ماده ۶ برای دوره جاری دوره قبل و دوره بعد فراهم شده است.