راهکارهای سازمان تامین اجتماعی برای حل مشکل نوبت دهی
به گفته مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از ۱۵ مراجعه کننده به بیمارستانهای تخصصی این سازمان تنها یک نفر به خدمات تخصصی نیاز دارد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما؛ ناقوسی افزود: برای حل مشکل نوبت دهی در این سازمان، علاوه بر تقویت نظام ارجاع و اصلاح فرایند نوبت دهی، ساخت و بهره برداری از چند بیمارستان در دستور کار این سازمان قرار دارد.
وی گفت: بیش از نیمی از بیمه شدگان بخش درمان کشور از تامین اجتماعی بهره مندند. بیمهای که، چون خدماتش رایگان است تقاضا برای دریافت نوبت زیاد است.
مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی اظهار کرد: ما ظرفیت مشخصی داریم که در قالب روزها پر میشود. از آنجا که ۷ درصد از بیمارستانهای کل کشور متعلق به سازمان تامین اجتماعی است، پیشنهاد میشود برای دریافت نوبت از سیستم ارجاع استفاده شود.
برای کاهش صفهای دریافت نوبت، هم تقویت سیستم ارجاع، هم فرهنگسازی و ساخت و تجهیز مراکز درمانی و بیمارستانی در دستور کار سازمان تامین اجتماعی است.