پخش زنده
امروز: -
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش گفت: اهداف اصلی غنیسازی اوقات فراغت دانشآموزان رشد همهجانبه شخصیت آنان، ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری دانشآموزان است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجتالاسلام محمدحسین پورثانی افزود: با توجه به همهجانبه بودن و مستمر بودن امر تربیت، برنامهها و فعالیتهای تابستانی براساس مفاهیم تربیتی و ساحتهای ششگانه تعلیم و تربیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
معاون وزیر آموزش و پرورش درباره دستگاهها و تشکلهای موثر در برنامه اوقات فراغت دانشآموزان، گفت: «در بخش فضاها و ظرفیتهای درونسازمانی (وزارت آموزش و پرورش)؛ مدارس تمامی دورههای تحصیلی، کانونهای فرهنگی تربیتی، مجتمعها و سالنهای ورزشی، اردوگاههای دانشآموزی، دارالقرآنها، مراکز مشاوره، پژوهشسراها، سالنهای سینمایی مجتمعهای فرهنگی دانشآموزی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تشکلهای دانشآموزی (سازمان دانشآموزی، اتحادیه انجمنهای اسلامی دانشآموزان، سازمان بسیج دانشآموزی و سازمان جوانان هلال احمر) در این امر کمککننده هستند.
رئیس سازمان دانشآموزی از پیشبینی فعالیت ۳۰ هزار پایگاه تابستانه برای ۴ میلیون دانشآموز خبر داد و درباره نحوه ثبتنام دانشآموزان در مراکز تابستانی گفت: «همه فضاهای آموزشی، پرورشی، تربیتی و ورزشی از قبیل مدارس منتخب، کانونهای فرهنگی تربیتی، دارالقرآنها، مجتمعهای ورزشی، اردوگاههای دانشآموزی، مراکز مشاوره و... از طریق مراجعه به سایت نورینو با ورود به پنجره فعالیتهای تابستانی نسبت به ثبتنام دانشآموزان اقدام میکنند.»
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به آمار استقبال دانشآموزان از برنامههای اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: «آمار استقبال دانشآموزان از برنامههای اوقات فراغت در تابستان ۱۴۰۲ براساس تعداد پایگاههای تابستانی که ۴۶۳۵۰ پایگاه بود، ۲.۴۱۳.۰۰۶ تعداد دانشآموز شرکتکننده بوده است.»
حجتالاسلام پورثانی درباره زمان آغاز و پایان برنامههای اوقات فراغت در سراسر کشور اظهار کرد: «از ابتدای تیرماه تا بیستم شهریورماه این زمان مدنظر است تا برنامهها در راستای رشد و تعالی مستمر دانشآموز ایرانی در پرتو همیاری نهادهای تربیتی و مشارکت مردم اجرا شود.»