لزوم استفاده بنگاههای تولیدی و صادراتی از تجربیات موفق بازارمحوری
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران بر ضرورت بازار محوری و استفاده از تجربیات موفق در این حوزه جهت حضور در بازارهای جهانی و توسعه صادرات تاکید کرد.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیما از سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، آقای فرشاد مقیمی در دیدار با مدیران شرکتهای مدیریت صادرات (EMC)، افزود: برای حضور در بازارهای صادراتی انعطاف پذیری بسیار مهم است، انعطاف پذیری هم از سوی صادرکنندگان و هم بخش دولتی باید در دستور کار قرار بگیرد.
وی اضافه کرد: بخش دولتی نیز باید در آیین نامهها و قوانین منعطف باشد و در صورت نیاز بازنگری را در دستور کار خود قرار دهد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ادامه داد: توجه به استانداردهای تجاری و صادراتی کشورهای هدف صادراتی نیز نکته حائز اهمیتی است، همچنین مشوقها و مدلهای همکاری نیز در توسعه صادرات نقش تعیین کنندهای دارد.
مقیمی گفت: از نظریات بخش خصوصی و تشکلها در راستای توسعه صادرات در تصمیم سازیها و تصمیم گیریها استفاده میکنیم.
در این نشست مدیران شرکتهای مدیریت صادرات (EMC) به بیان مهمترین دغدغهها، مسائل، مشکلات و همچنین ظرفیتها و توانمندیهای خود پرداختند.
هدفمندسازی یارانهها و مشوقهای صادراتی، توسعه فروش و انبارداری در کشورهای هدف، استفاده از بن سازهها (پلتفرم) و سکوهای فروش آنلاین جهانی، ایجاد و توسعه بازارهای جدید صادراتی، صدور ضمانتنامهها، فرهنگ سازی شرکتهای مدیریت صادرات و ارتقاء آموزشهای لازم به ذینفعان، حمایت از بازاریابی، اعزام هیئتهای تجاری و حضور در نمایشگاهها، بازار محوری به جای محصول محوری، تغییر نگاه به پاویونهای تخصصی در نمایشگاههای خارج از کشور، جذب و حفظ خریدان خارجی و کیفی سازی محصولات از مهمترین پیشنهاد های ارائه شده، توسط شرکتهای مدیریت صادرات (EMC) در این نشست بود.