پخش زنده
امروز: -
براساس اعلام سازمان ملی استاندارد؛ شهروندان با مراجعه به سامانه مردم دار میتوانند گزارش مربوط به تخلفات کیفی در حوزه کالا و خدمات خریداری شده را گزارش دهند.
به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما؛ مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد با اشاره به توجه ۷۴ درصدی مردم به نشان استاندارد می گوید: این میزان مشارکت مردمی در نظام استاندارد زمینه ساز راه اندازی سامانهای به نام مردم دار با هدف تقویت مشارکت و نظارت مردم بر کیفیت کالا و خدمات شده است.
خریداران کالا و خدمات میتوانند شکایت خود را از کیفیت و استاندارد کالاها در سامانه مرد دار به نشانی https://1517.inso.gov.ir ثبت کنند. همچنین نظرات، پیشنهادها و انتقادات خود را با الصاق عکس، ویدئو یا صدا در حوزههای مختلف از طریق شماره تماس ۱۵۱۷ یا پیامک ۱۰۰۰۱۵۱۷ در این درگاه الکترونیکی ثبت و پیگیری کنند.
بر اساس اعلام سازمان استاندارد، بیشترین ثبت شکایات درباره کم فروشی کالا، کیفیت خودروها و صنایع غذایی است.