لزوم ارتقاء و ساماندهی فضای رسانهای شوش
فرماندار شوش گفت: فضای رسانهای شوش و ارتقای سواد رسانهای و آموزشی فعالان رسانه ای، خبری و روابط عمومیها نیازمند ساماندهی است.
به گزارش
خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محسن حویزه امروز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ در نخستین همایش روابط عمومی ادارات و شرکتهای شوش در سالن شهید سلیمانی فرمانداری این شهرستان، با اشاره به نقش برجسته روابط عمومیها در دنیای رسانهای امروز گفت: هماهنگی و همراهی هر چه بیشتر افکار عمومی و روابط سازمانی از جمله وظایف مهم روابط عمومی دستگاهها و شرکت هاست.
وی با اشاره به تشکیل شورای اطلاع رسانی این شهرستان، افزود: فضای رسانهای شوش و ارتقای سواد رسانهای و آموزشی فعالان رسانه ای، خبری و روابط عمومیها نیازمند ساماندهی است و در این راستا شورای اطلاع رسانی این شهرستان مسوولیت دارد.
حویزه ادامه داد: معرفی دستاورد دستگاه ها، رصد نظرات ارباب رجوع و مردم، مسوولیت اجتماعی، برگزاری رویدادهای مختلف، کمک به سازمان برای خروج از بحران ها، و ارتباط با رسانهها از جمله وظایف مهم و مطالبههای جدی از روابط عمومی دستگاههای شهرستان است.
فرماندار شوش با بیان اینکه بسیاری از ادارات شوش با وجود اقدامهای بزرگ انجام شده در معرفی این دستاوردها ناموفق بودهاند، اضافه کرد: شرکت توزیع برق شوش در زمینه پشتیبانی، تعمیر، تعویض و تقویت شبکه، انقلاب بزرگی در ابن شهرستان رقم زده ولی متاسفانه این دستاوردها تا کنون به خوبی معرفی نشده است.
وی ضعف اطلاع رسانی را مهمترین چالش دستگاههای دولتی دانست و گفت: عیار روابط عمومیها در بحران سنجیده میشود که متاسفانه در بحرانها چیزی که ناپدید میشود روابط عمومی دستگاه هاست.
حویزه میگوید: شرکتهای تولیدی در ازای همزیستی در کنار شهرها باید به مسوولیتهای اجتماعی خود در قبال شهروندان آن شهر عمل کنند و در این زمینه نقش روابط عمومی شرکتها بسیار برجسته است.
نماینده دولت در شوش با اشاره به مطالبهها از روابط عمومیها ادامه داد: شفافیت در انتقال مسائل، رصد اخبار مرتبط با دستگاه، پاسخگویی به موقع و جلوگیری از نشر شایعه، روایتگری اول رویدادها، ارایه صادقانه حقایق، اطلاع رسانی به موقع و سریع از جمله انتظارات و مطالبههای از روابط عمومی دستگاهها و شرکتهای شهرستان است.
وی با تاکید بر لزوم برگزاری دورههای آموزشی برای خبرنگاران، روابط عمومی و فعالان رسانهای شوش با بهره گری از اساتید برجسته کشورری، ادامه داد: تمام افراد علاقهمند به فعالیت رسانهای در این شهرستان باید ضمن بستر سازی برای فعالیت آنها، نسبت به اخذ مجوزهای قانونی اقدام کنند.
لزوم شناسنامه دار شدن کار رسانهای در شوش
مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شوش نیز در این نشست با تاکید بر لزوم رصد اخبار مرتبط توسط روابط عمومی همان دستگاه گفت: پاسخگویی به موقع و جلوگیری از نشر شایعه، تعامل بین بخشی میان دستگاه ها، افزایش سطح آگاهی و همچنین ارتقای ارتباط با مردم از جمله انتظارات از روابط عمومی دستگاهها در این شهرستان است.
علیرضا چرخابی با بیان اینکه شورای اطلاع رسانی شوش به عنوان نخستین شورای اطلاع رسانی استان راه اندازی شده است، افزود: این شورا برای ارتقای سواد رسانهای خبرنگاران و فعالان رسانهای و روابط عمومیها گامهایی را آغاز کرده که تکمیل آن نیازمند همراهی همه فعالان این عرصه است.
وی با اشاره به ضعف اطلاع رسانی در دستگاههای این شهرستان، ادامه داد: کارهای بزرگی توسط دستگاههای مختلف شوش در حال انجام است که متاسفانه به دلیل اطلاع رسانی نکردن این اقدام ها، بسیاری از مردم از این دستاوردها بی اطلاع هستند.
چرخابی با تاکید بر لزوم اخذ مجوز برای فعالیت پایگاههای خبری و کانالهای اطلاع رسانی فعال در شبکههای اجتماعی، اضافه کرد: تمام کانالهای خبری که در فضای اجتماعی و مجازی فعالیت میکنند بر اساس شیوه نامه جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تا پایان اردیبهشت ماه ملزم به گرفتن مجوز هستند.
وی با بیان اینکه کار رسانهای در شوش باید شناسنامه دار شود، گفت: تمام پایگاههای خبری فعال در شوش باید در سامانه جامع رسانههای کشور مشخصات خود را ثبت کنند.
چرخابی با اشاره به پیگیریهای انجام شده برای ایجاد نمایندگی خانه مطبوعات استان در شوش، اضافه کرد: هر شهرستانی که ۲۰ عضو در خانه مطبوعاتی داشته باشد میتواند دفتر نمایندگی داشته باشند و پیگیریهای فراوانی انجام شده تا نخستین دفتر نمایندگی خانه مطبوعات خوزستان در شوش ایجاد شود.