اقناع سازی رسانهای لازمه حکمرانی جمعیت
دبیر اندیشکده جمعیت و خانواده گفت: حکمرانی جمعیت بدون اقناع سازی رسانه ممکن نیست.
به گزارش خبرنگار
خبرگزاری صدا و سیما؛ دکتر پژهان در اولین روز از هفته ملی جمعیت که روز "رسانه و جوانی جمعیت" نامیده شده است، افزود؛ رسانه باید داده محور باشد و در حوزه جوانی جمعیت نگاه پیشگیرانه داشته باشد.
وی ادامه داد: رسانهها باید شفاف باشند و روند جمعیتی کشور تا سال ۱۴۳۰ را برای مردم ترسیم کند.
به گفته دبیر اندیشکده جمعیت و خانواده، ناباروری مسئلهی صرفا پزشکی نیست و به عنوان مسئله اجتماعی و فرهنگی قابل بررسی است.
وی گفت: در حال حاضر حدود ۴ میلیون زوج نابارور در کشور وجود دارد و تعداد آقایان نابارور بیش از بانوان نابارور گزارش شده است.
پژهان اظهار کرد: هزینههای درمان ناباروری با وجود پوشش بیمه همگانی برای بسیاری از خانوادهها سنگین و بر ادامه روند ناباروری اثرگذار است.
وی گفت: مرگ و میر، باروری و مهاجرت سه مولفه اصلی جمعیتی هستند که میبایست توسط رسانهها مورد پردازش و گفتمان سازی قرار بگیرند.