هوش مصنوعی تبلیغات انتخاباتی آمریکا را متحول خواهد کرد
مدیر ستاد انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که هوش مصنوعی تبلیغات انتخاباتی را بهطور چشمگیری متحول خواهد کرد.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما به نقل از آسوشیتدپرس، «برد پارسکیل» که در سال ۲۰۱۶ با استفاده از تبلیغات فیسبوک به ترامپ کمک کرد تا در انتخابات آمریکا پیروز شود، میگوید بهزودی شاهد دوره جدیدی در تبلیغات سیاسی با استفاده از هوش مصنوعی خواهیم بود.
«پارسکیل» اعلام کرد که ابزارهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی که او مبدع آنهاست، بر فناوری شرکتهای بزرگ برتری خواهند داشت.
او ۸ سال پیش به ورود ترامپ به کاخ سفید کمک کرد.
اکنون «پارسکیل» بازگشته و تلاش دارد تا به ترامپ، نامزد احتمالی حزب جمهوریخواه آمریکا در رقابت با جو بایدن کمک کند.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، «پارسکیل» میگوید شرکتش (Campaign Nucleus) میتواند از هوش مصنوعی برای کمک به تولید ایمیلهای سفارشیشده و تجزیه دادههای انبوه برای سنجش احساسات رأیدهندگان استفاده و سپس پستهای افراد تأثیرگذار در رسانههای اجتماعی را منتشر کند.
سوابق مالی این شرکت و سایر شرکتهای مرتبط با آن نشان میدهد که از سال گذشته، بیش از ۲/۲ میلیون دلار توسط کمپین ترامپ، کمیته ملی حزب جمهوریخواه و کمیتههای جمعآوری کمکهای مالی مرتبط با آنها جمعآوری شده است.
به گفته یکی از اعضای حزبجمهوری خواه که خواست نامش فاش نشود، شرکتهای «پارسکیل» فقط بخش کوچکی از کل هزینه تبلیغات دیجیتال ترامپ را دریافت کردهاند.
«لارا ترامپ» عروس رئیسجمهور سابق آمریکا هم زمانی به عنوان مشاور در یک شرکت متعلق به شرکت «پارسکیل» کار میکرد.
توانایی «پارسکیل» در استفاده از هوش مصنوعی برای تحت تاثیر قرار دادن حامیان خُرد و استفاده از آنها برای دریافت کمکهای نقدی به مبارزات انتخاباتی میتواند برای کمپین ترامپ و سایر سازمانهای جمعآوری کمکهای مالی حیاتی باشد.
علاوه بر این، «پاراسکیل» گفته که از هوش مصنوعی برای تقویت جایگاه نامزدهای محافظهکار و اهداف آمریکا در سراسر جهان، از جمله در بالکان و برزیل استفاده کرده است.
*ابزارهای جدید انتخاباتی با استفاده از هوش مصنوعی
«پارسکیل» در استفاده از فناوری برای برتریدادن به نامزدها با پیشبینی و برانگیختن حامیان احتمالی برای رای دادن و کمک مالی تنها نیست.
سیاستمداران در همه سطوح در حال آزمایش با چتباتها و دیگر ابزارهای مولد هوش مصنوعی برای تنظیم متن سخنرانی، افزایش تبلیغات و درخواستهای جذب سرمایه هستند.
برخی از دموکراتها درباره مانور جمهوریخواهان در زمینه هوش مصنوعی ابراز نگرانی کردهاند، درست مانند آنچه که ۸ سال پیش در تبلیغات رسانههای اجتماعی ابراز میکردند.
تاکنون، کمپینهای حامی بایدن و سایر دموکراتها گفتهاند که از هوش مصنوعی برای کمک به ایجاد انگیزه در رأیدهندگان و مقابله با اطلاعات نادرست استفاده میکنند.
کارشناسان انتخاباتی میگویند که آنها نگران پتانسیل هوش مصنوعی برای تغییر انتخابات در سراسر جهان از طریق اخبار جعلی (دیپفیک) متقاعدکننده و سایر محتوایی هستند که میتواند رأیدهندگان را گمراه کند.
سرویسهای رایگان و کمهزینه مولد هوش مصنوعی مدتی است پیشرفتهتر شدهاند و به همین دلیل کارشناسان نگرانند که میتوان از آنها برای تهمتزدن به نامزدها یا هدایت رأیدهندگان استفاده کرد و اعتماد مردم را نسبت به آنچه میبینند و میشنوند از بین برد.
*هوش مصنوعی خیلی ترسناک است
ترامپ هوش مصنوعی را «بسیار ترسناک» و «خطرناک» خوانده است.
کمپین انتخاباتی ترامپ در بیانیهای از برجستهکردن نقش «پارسکیل» خودداری و اعلام کرده که ابزارهای ارائهشده توسط هیچ شرکت هوش مصنوعی استفاده نکرده است.
«استیون چونگ» سخنگوی این کمپین گفت: این کمپین از مجموعهای از ابزارهای الگوریتمی اختصاصی مانند بسیاری از کمپینهای دیگر در سراسر کشور استفاده میکند تا به ارسال ایمیلها به صورت کارآمدتر و جلوگیری از پر شدن لیستهای ثبت نام توسط اطلاعات نادرست کمک کند.
«پارسکیل» گفته است که ابزار هوش مصنوعی او میتواند برای رایدهندگان ایمیلهای سفارشی ارسال و از تجزیه و تحلیل دادهها برای پیشبینی نظر آنها استفاده کند.
این پلتفرم همچنین میتواند اینفلوئنسرهایی را که دنبال کننده های زیادی در رسانههای اجتماعی دارند، تقویت کند.
«پارسکیل» این را هم گفته که شرکت او همچنین میتواند از هوش مصنوعی برای ایجاد صفحات وب خیرهکننده در چند ثانیه استفاده کند که محتوایی شبیه به یک رسانه تولید میکنند.
با این حال، مشاوران سیاسی پیشبینی فروش ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی «پاراسکیل» را تا حد زیادی تکرار آنچه کمپینها از طریق جمعآوری دادهها، آزمایش تبلیغات و مدلسازی برای پیشبینی رفتار رأیدهندگان انجام میدادند، نامیدند.
*از ناشناختگی تا ترامپ
«پارسکیل» یک طراح وب نسبتاً ناشناخته در سن آنتونیو بود که استخدام شد تا برای کسب و کار خانوادگی ترامپ در وب کار کند.
این اتفاق منجر به استخدام او در کمپین انتخاباتی رئیسجمهور آمریکا در سال ۲۰۱۶ شد. او یکی از اولین استخدامشدگان بود و مسئولیت یک ابتکار دیجیتال بلندپروازانه و غیرمتعارف را برعهده داشت که بر پایگاه داده گسترده حسابهای رسانههای اجتماعی و محتوا برای هدف قرار دادن رایدهندگان با تبلیغات فیسبوک متکی بود.
«پارسکیل» در مصاحبهای در سال ۲۰۲۲ گفت: من تقریباً از فیسبوک برای انتخاب ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ استفاده کردم.
به گفته او، برای هدف قرار دادن بهتر کاربران فیسبوک، این کمپین با «کمبریج آنالیتیکا» یک شرکت اطلاعاتی انگلیسی همکاری کرد.
پس از انتخابات، «کمبریج آنالیتیکا» منحل و با تحقیقات درباره نقشش در نقض ۸۷ میلیون حساب فیسبوک مواجه شد.
پس از پیروزی غیرمنتظره ترامپ، نفوذ «پارسکیل» افزایش یافت. او برای مدیریت سازوکار تبلیغاتی در انتخاب مجدد ترامپ ترفیع گرفت و از موقعیت قابل توجهی برخوردار شد.
«پارسکیل» پس از حمله به کنگره آمریکا در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ از ارتباط با ترامپ ابراز پشیمانی کرد.
بر اساس گزارش کمیته مجلس نمایندگان آمریکا که درباره حمله کنگره تحقیق کرد، او به یکی از همکاران سابق خود نوشت که به دلیل کمک به پیروزی ترامپ احساس گناه میکند.
اما این انزجار و احساس گناه او زیاد دوام نیاورد.
«پارسکیل» وبسایت ترامپ را پس از اینکه شرکتهای فناوری «سیلیکون ولی» دسترسی او به پلتفرمهایشان را محدود کردند، راهاندازی کرد.
*پلتفرم «پارسکیل»
وبسایت کمپین انتخاباتی ترامپ در سال ۲۰۲۴ اکنون مستقیماً به شرکت «پاراسکیل» پیوند خورده و با اقدامات آن تقویت شده است.
بر اساس پروندههای کمیسیون انتخابات فدرال، کمیتههای کمپین و اقدامات سیاسی مرتبط با آن از اوایل سال ۲۰۲۳ بیش از ۸۰۰ هزار دلار به این شرکت پرداخت کردهاند.
زمانی که شخصی برای شرکت در یک رویداد ثبتنام میکند، Nucleus از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل دادهها استفاده میکند تا به آن فرد یک امتیاز عددی اختصاص دهد.
شرکتکنندگانی که در رویدادهای گذشته حضور داشتهاند، امتیاز بالایی دریافت میکنند.
شرکت «پارسکیل» همچنین میتواند مکان افراد را ردیابی کند و ایمیلهای سفارشیشده برای آنها بفرستد یا از آنها در کمپین کمک بخواهد.
این شرکت اعلام کرده که دفاتری در تگزاس، فلوریدا و کارولینای شمالی دارد و در حال فعالیت است.
Campaign Nucleus همچنین با شرکتهای دیگری با تمرکز بر هوش مصنوعی وارد مشارکت شده است.