شرکت پست نشان نقره ای جهانی گرفت
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد : این شرکت موفق شد ، نشان نقره ای جهان را دریافت کند.
به گزارش واحد مرکزی خبر ، حسین مهری گفت: در اتحادیه جهانی پست، 192 کشور عضو هستند که در 130 سال گذشته این اتحادیه به سیاست گذاری در این بخش می پردازد.
وی افزود: با اقدامات گسترده ای که شرکت پست انجام داده ، اتحادیه جهانی گواهینامه درجه دوم یعنی گواهینامه نقره ای را در بخش کیفیت سرویس به کشورمان اختصاص داد .
مدیر عامل شرکت پست ، دریافت این گواهینامه را افتخار بزرگی برای کشورمان بیان کرد و افزود: از مجموع 192 کشور عضو اتحادیه جهانی پست فقط 66 کشور موفق شده اند ، گواهینامه دریافت کنند که21 کشور گواهینامه سطح اول یا طلایی ، 21 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران گواهینامه سطح دوم یا نقره ای و 24 کشور نیز گواهینامه برنزی دریافت کرده اند.
مهری گفت: اتحادیه جهانی پست پس از حدود دو سال ارزیابی و ممیزی کیفیت سرویس های پست کشورها، گواهینامه های سطوح مختلف را به کشورها اعطا کرده است.
وی اولویت اصلی شرکت پست را ارائه خدمات با کیفیت به شهروندان اعلام کرد و افزود: از سه منظر فیزیکی، مالی و الکترونیکی در تلاشیم به خدمات پست تنوع ببخشیم و خدمات جدیدی ارائه کنیم.
مهری، نخستین اقدام مدیریت جدید شرکت پست را بهینه سازی خدمات این شرکت اعلام کرد و گفت: خدمات شرکت پست باید به گونه ای ارتقاء یابد که از لحاظ سرعت، کیفیت ، دقت و امنیت به سطح مطلوبی برسد.
وی تعداد مرسولات پستی توزیع شده در سطح کشور در هشت ماه اول امسال را 370 میلیون اعلام کرد و گفت: در صورت رسیدن کشورمان به متوسط جهانی یعنی 900 مرسوله برای هر نفر در سال، بسیاری از سفرهای غیر ضروری درون شهری کاسته می شود و این مسئله علاوه بر صرفه جویی حتی در کاهش آلودگی نیز تاثیر می گذارد.
درخواست پست از مخابرات درباره توزیع قبوض
مدیر عامل شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بروز برخی مشکلات و نابسامانی ها در توزیع قبوض به خصوص قبوض تلفن های همراه و ثابت گفت: در تلاشیم با همکاری شرکت مخابرات، این مشکلات را برطرف کنیم.
حسین مهری افزود: متأسفانه توزیع بخشی از قبوض به بخش خصوصی واگذار شده است و این مسئله می تواند آسیب هایی به همراه داشته باشد.
وی تأکید کرد: معتقدیم به غیر از همکاران پستی و تأیید شده کسی نباید به خانه های مردم مراجعه کند، چرا که بحث امنیت شهروندان برای همه ما مهم است.
مهری از شرکت مخابرات درخواست کرد بار دیگر کار توزیع همه قبوض را به شرکت پست واگذار و همه ایرادها را به این شرکت گوشزد کند.
وی افزود: متعهد هستیم ایرادات و اشکالات را به سرعت برطرف کنیم.
مدیر عامل شرکت پست گفت: این ایرادات در دو بخش است، بخش اول به همکاران شرکت پست باز می گردد و بخش دوم به تغییر در برخی از نشانی ها مربوط می شود.
مهری افزود: در بخش مشکلات مربوط به کارمندان درصدد رفع این مشکلات هستیم و در بخش نشانی ها نیز پست آمادگی کامل دارد تا با همکاری مخابرات نواقص را برطرف کند.