پاسخگویی هلال احمر مازندران به ۸۶۰۰ تماس مردمی در طرح نوروزی
مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران از پاسخگویی شبانه روزی اپراتورهای مرکز کنترل و هماهنگی عملیات (EOC) جمعیت استان به ۸۶۸۲ تماس مردمی از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۲ در طرح نوروزی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامعلی فخاری با بیان اینکه امسال در طرح نوروزی ۳۶ پایگاه امدادی، ۶ پست موقت، ۱۲ پست سیار گشت موتوری ساحلی و ۲۲ مرکز پاسخگویی اضطراری کشیک شعبه با مشارکت روزانه ۲۷۵ داوطلب و پرسنل این جمعیت برای خدمات دهی به مسافران نوروزی تجهیز شده اند گفت:از آغاز طرح نوروزی هلال احمر استان در ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ اپراتورهای مرکز EOC هلال احمر مازندران به ۸۶۰۰ تماس مردمی در طرح نوروزی از طریق سامانه ارتباطی ۱۱۲ پاسخ دادند تا نجاتگران این جمعیت نسبت به ارائه پوشش امدادی لازم اقدام نمایند.
وی با بیان اینکه اجرای موفق ۴۶۶ عملیات امدادی و ارائه خدمات امدادی به ۳۰۰۰ نفر از متاثرین حوادث و سوانح مختلف با مشارکت اپراتورهای همیشه بیدار هلال احمر استان انجام شده است تصریح کرد: مرکز EOC یکی از واحدهای بسیار مهم حوزه امدادونجات است که اجرای موفق عملیاتهای امداد و نجات منوط به اطلاعات اولیهای است که از این مرکز در اختیار نجاتگران قرار میگیرد.
به گفته وی انتقال ۱۱۶ مصدوم به مراکز درمانی، رهاسازی ۱۶ مصدوم، ارائه خدمات درمان سرپایی به ۷۲۴ نفر، خدمت رسانی به ۷۴ نفر گرفتار در برف و کولاک، امدادرسانی به ۱۹۱۲ نفر در سواحل دریای خزر و، انتقال ۳۳ نفر به منطقه امن از جمله خدمات عوامل امدادی استان در طرح نوروزی بوده است.
وی با بیان اینکه در طرح ملی نوروزی امداد و نجات، ۳۲ پایگاه امداد و نجات ثابت، سه پایگاه امداد و نجات دریایی و یک پایگاه امداد و نجات کوهستان فعال هستند افزود: ۳۷ دستگاه آمبولانس، ۱۳ دستگاه خودروی نجات، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی، یک فروند بالگرد امدادی، ۲۲ دستگاه خودروی کمکدار پشتیبانی و ۱۲ دستگاه موتور سیلکت امدادی نیز در این طرح بکار گرفته شدند تا به فوریتهای امدادی مسافران نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.