پخش زنده
امروز: -
سبزوار سهم بالایی از تصادفات مرگبار جادهای خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، بهروز محبی نجم آبادی نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: سبزوار در مسیر شاهراه ارتباطی قرار دارد که بهسازی و دو بانده کردن جادههای اصلی آن با هدف روانسازی ترافیک و کاهش مخاطرات جادهای ضرورت دارد.
وی افزود: در این راستا ۲۰ کیلومتر باند دوم جاده سبزوار- جوین -اسفراین در نیمه نخست سال جاری بهرهبرداری و زیر بار ترافیک میرود و جذب اعتبار برای ادامه اجرای این طرح در دستور کار قرار گرفته است.
نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت مسیر ترانزیتی سبزوار-سلطانآباد- دوغایی- قوچان گفت: اجرای این طرح زیرساختی نیازمند دریافت ماده ۲۳ است.
وی افزود: در گذشته تلاش جدی برای دریافت ماده ۲۳ این مسیر ترانزیتی صورت نگرفته است، اما با پیگیریهای مستمر مدارک مورد نیاز آماده و به دبیرخانه کمیسیون ماده ۲۳ و سازمان برنامه، بودجه کشور ارسال شده و تنها استعلام زیست محیطی آنها باقی مانده است.
محبی نجم آبادی گفت: همچنین یکی دیگر از مسیرهای مواصلاتی مهم، احداث جاده سلطانآباد- رحمتآباد به حکمآباد است که در گذشته زیرسازی ۱۴ - ۱۵ کیلومتر آن اجرا شده است و این طرح نیز نیاز به مجوز ماده ۲۳ دارد که با تکمیل مدارک این موضوع ازسوی اداره کل راه شهرسازی مورد توجه قرار گیرد.
او افزود: طی سال گذشته ۵۸ قرارداد حوزه راه شامل بهسازی و روکش آسفالت مسیرهای شریانی و روستایی در غرب خراسان رضوی و عملیات روکش آسفالت بیش از ۱۵۰کیلومتر از راهها و شریانهای اصلی منطقه انجام شده است.
محبی نجم آبادی گفت:سبزوار علیرغم قرار گرفتن در شاهراه غرب به شرق و نیز مسیر جنوب به شمال کشور، از نظر راههای ارتباطی وضعیتی ناایمن و غیراستاندارد دارد؛ چنانکه این منطقه سهم بالایی از تصادفات مرگبار جادهای استان را به خود اختصاص داده است.