پخش زنده
امروز: -
سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به عنوان مرکز ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات این وزارتخانه به پرسشهای مردم در حوزههای مختلف بهداشتی، درمانی و دارویی پاسخ میدهد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداو سیما؛ سامانه ۱۹۰ کارکردهای متعددی در حوزه بهداشت و درمان برای شهروندان دارد.
به گفته مدیر کل بازرسی و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت؛ این خط پاسخگویی تلفنی ۹ بخش مختلف دارد که به صورت ۲۴ ساعته و در مواردی تا ساعت ۱۲ شب پاسخگوست. بعد از تماس با شماره ۱۹۰ سامانه ملی پاسخگویی و رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت پیامی برای راهنمایی فرد تماس گیرنده اعلام میشود که شمارههای داخلی را معرفی میکند.
به این ترتیب برای بخش اورژانس ۱۱۵ و آمبولانس خصوصی عدد یک، برای بخش بهداشت عدد ۲، برای بخش دارویی داخلی ۳، مراکز درمانی عدد ۴، شکایت از هزینههای درمانی عدد ۵، انتقاد و پیشنهاد درباره اجرای طرح جوانی جمعیت عدد ۶، انتقادها و پیشنهادهای کادر درمان عدد ۷، طرح شکایت و پیشنهاد درباره وام بانک جهانی عدد ۸ و برای انتقاد و پیشنهاد درباره عملکرد دانشگاههای علوم پزشکی داخلی ۹ تعیین شده است.
رحیم نیا گفت: بیشترین شکایات در ایام نوروز مربوط به حوزه بهداشت و دارو است.
تهیه و توزیع موادغذایی و بهداشت اماکن عمومی نیز از حوزههای پرمخاطب کارشناسان سامانه ۱۹۰ است.
چه نهادی پاسخگوی این موارد هست ؟؟