پخش زنده
امروز: -
دادهکاوی از محتواهای فضای مجازی نشان میدهد تمام تلاش رسانههای فارسی زبان خارجی از ۱۲ اسفند تاکنون تمرکز بر روایتسازیهای دروغ در رابطه با مشارکت است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با خبرگزاری صداوسیمای مازندران، گفت: بیش از ۵۰ درصد محتواهای رسانههای خارجی فارسی زبان بعد از انتخابات ناظر بر امر القای حضور کمشور مردم در انتخابات، زیر سوال بردن اعتبار انتخابات با اخبار جعلی و بزرگنمایی تعداد آراء باطله است.
این تحلیلگر مسائل رسانه با اشاره بر بهرهگیری رسانههای فارسی زبان خارجی از موضوع جاری شدن سیل در سیستان و بلوچستان گفت: صفحات منتسب به جریانات معارض خارجی با برجسته کردن گزاره جعلی " هیچ ارگان دولتی کمکی به این شهرها" نکرده است و برجسته کردن تصاویر ارسال صندوقهای رای به نقاط دوردست، تلاش کردند تا با القای گزاره جعلی " تعمدی بودن محروم سازی مردم سیستان بلوچستان" حضور پر شور مردم ایران را سانسور و گزارههای ناامید کننده را در افکارعمومی ایران برجسته کنند.
سینا قربانی میافزاید: رسانههای فارسی زبان خارجی از روز پایان انتخابات تاکنون عملیات گستردهای را در بستر رسانههای اجتماعی آغاز کرده اند تا خشم و نفرت کاربران ایرانی را افزایش بدهند.
او افزود: بمباران اطلاعاتی با هدف ایجاد تردید ذهنی به آمار اعلامی از سوی وزارت کشور پیرامون مشارکت در استانها، سلب انگیزه در افکارعمومی به طور خاص جوانان کشور و تلاش برای القای بیکفایتی و عدم اطمینان و اعتماد اکثریت مردم به مجلس داوزدهم از جمله محورهایی است که سازمانهای معارض رسانهای در چند روز گذشته بر روی آن اقدامات محتوایی و روانی داشتهاند.