پخش زنده
امروز: -
مدیرکل امور تربیتی، گفت: در این طرح ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانشآموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد.
به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ امیر تجلینیا افزود: با عنایت به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و پیرو تاکیدات وزیر آموزش و پرورش مبنی بر کیفیتبخشی به مدارس دولتی و همچنین ارتقای عملکرد تحصیلی و معدل دانشآموزان و ارائه خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور سراسری به دانشآموزان دوره دوم متوسطه، طرح مشترکی تحت عنوان ارتقای مهارتهای تحصیلی دانشآموزان، با همکاری اداره کل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و دفتر آموزش دوره دوم متوسطه نظری برنامهریزی شده است.
تجلی گفت: در این طرح مشترک که اجرای آن از ۱۵ اسفندماه آغاز خواهد شد از هر شهرستان، ناحیه و منطقه، ۲ مدرسه به عنوان پایگاه اجرایی این طرح انتخاب میشود.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی اضافه کرد: در این پایگاهها مشاوران متخصص و آموزشدیده حوزه تحصیلی مستقر خواهند شد و به دانشآموزان دوره دوم متوسطه شیوههای مطالعه موثر، روشهای یادگیری، آموزش برنامهریزی و ارائه برنامههای مطالعاتی، روشهای ایجاد انگیزه، آموزش نحوه پاسخگویی به سوالات مفهومی و امتحانات نهایی را آموزش خواهند داد.
وی با اشاره به این طرح، تصریح کرد: به عبارتی در ۱۴۵۶ پایگاه در سراسر کشور با مشارکت ۴۵۰۰ نفر از مشاوران آموزش دیده، به دانشآموزان دوره دوم متوسطه خدمات مشاوره تحصیلی ارائه خواهد شد.
تجلینیا افزود: همچنین در این پایگاهها در زمان نزدیکشدن به آزمون کنکور سراسری، راهنماییهای لازم درباره نحوه شرکت در آزمون، مدیریت جلسه کنکور و سایر اطلاعات که دانشآموزان و خانوادههای آنان لازم است در این باره کسب کنند، ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: پس از اعلام نتایج کنکور، خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته کنکور در این پایگاهها به دانشآموزان ارائه خواهد شد و دانشآموزان و خانوادههای آنان میتوانند با حضور در این پایگاهها، از مشاوران متعهد، مجرب و آموزشدیده آموزش و پرورش خدمات مشاوره تحصیلی انتخاب رشته را دریافت کنند.
مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی در پایان افزود: هدایت تحصیلی مطلوب و کمک به انتخاب مسیر زندگی تحصیلی شغلی دانشآموزان و قرار گرفتن آنان در مسیرهایی که متناسب با استعداد، علائق، توانمندیها و شرایط و نیازهای جامعه باشد، گام مهمی در پیشگیری از آسیبهای اجتماعی است.