غولهای فناوری برای مبارزه با اخبار جعلی انتخاباتی به توافق رسیدند
۲۰ شرکت فناوری توافقنامهای را برای کمک به جلوگیری از انتشار اخبار جعلی هوش مصنوعی مربوط به انتخابات سال ۲۰۲۴ امضا کردند.
به گزارش
خبرگزاری صداوسیما، اُپناِیآی، گوگل، متا، آمازون و ایکس (توییتر) از جمله شرکتهایی هستند که به این توافق پیوستهاند.
فهرست شرکتهایی که «توافق فناوری برای مبارزه با استفاده فریبنده از هوش مصنوعی در انتخابات ۲۰۲۴» را امضا کردهاند، شامل شرکتهایی میشود که مدلهای هوش مصنوعی را ایجاد و توزیع میکنند. همچنین سکوهای اجتماعی که احتمال ظهور اخبار جعلی (دیپفیک) در آنها وجود دارد.
این توافق به عنوان «مجموعهای از تعهدات برای استقرار فناوری مقابله با محتوای مضر تولیدشده توسط هوش مصنوعی با هدف فریب رأیدهندگان» معرفی شده است. امضاکنندگان با ۸ تعهد زیر موافقت کردند:
*توسعه و اجرای فناوری برای کاهش خطرات مربوط به محتوای انتخاباتی فریبنده هوش مصنوعی، از جمله ابزارهای منبع باز
*ارزیابی مدلها در محدوده این توافقنامه برای درک خطراتی که ممکن است در مورد محتوای انتخاباتی فریبنده هوش مصنوعی ایجاد کنند.
* شناسایی توزیعکنندگان این محتواها
* رسیدگی مناسب محتوای شناساییشده
*تقویت انعطافپذیری بینصنعتی در برابر محتوای انتخاباتی فریبنده هوش مصنوعی
*ارائه شفافیت برای عموم در مورد نحوه برخورد شرکت با این محتواها
*ادامه همکاری با مجموعه متنوعی از سازمانهای جامعه مدنی جهانی و دانشگاهیان
*حمایت از تلاشها برای تقویت آگاهی عمومی، سواد رسانهای و تابآوری کل جامعه
این توافق به محتوایی میپردازد که ظاهر، صدا، یا عملکرد نامزدهای سیاسی، مقامات انتخاباتی و سایر مشارکتکنندگان کلیدی در یک انتخابات دموکراتیک را بهطور فریبندهای جعل میکنند یا تغییر میدهند و یا اطلاعات نادرستی درباره زمان، مکان و نحوه رأی دادن ارائه میکنند.
امضاکنندگان این توافقنامه اعلام کردهاند که برای ایجاد و به اشتراکگذاری ابزارهای شناسایی و رسیدگی انتشار اخبار جعلی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.